ma 15.12.2014

Jari Lindström: Perussuomalaiset on duunarin paras kaveri

Tiedote 15.12.2014

SDP:n varapuheenjohtaja Antti Lindtman syyttää perussuomalaisia suomalaisen palkansaajan pahimmaksi uhaksi sitten keskustan työreformin.

SDP on ollut, ilman kolmikannan kuulemista, valmis leikkaamaan ansiosidonnaista työttömyysturvaa ja korotusosaa.

Pienimpiä ansiopäivärahoja saavien kohdalla korotusosan alennus lisää toimeentulotuen käyttöä.
Esimerkiksi noin tuhat euroa työttömyysetuutta saavilla korotusosan alennus on noin 50 euroa kuukaudessa. Samalla korotusosan alentaminen saattaa joissain tapauksissa lisätä asumistukea tarvitsevien määrää.

Perussuomalaiset on puolue, joka haluaa tukea kaikkein pienituloisimpia, mutta ei halua myöskään unohtaa keskituloisia työntekijöitä ja yrittäjiä. Sitä porukkaa, joka tämän kaiken maksaa, ei saa sivuuttaa.

Olemme esittäneet 1000 euron kuukausitulojen verovapautta ja perusturvan korotusta nimenomaan kustannussyistä ja tuloerojen sekä kannustinloukkujen purkamiseksi. Tässä taloustilanteessa haluamme kohdentaa vähäiset varat niitä eniten tarvitseville. Ihmettelemme, kuinka joku voi vastustaa tällaista? Me emme halua asettaa vastakkain työntekijöitä ja yrittäjiä; tarvitsemme molempia. Se vaatii luottamusta ja sopimista, uusien ratkaisujen löytämistä ja ennakkoluulottomia avauksia.

Perussuomalaiset on suomalaisen duunarin paras kaveri.

Jari Lindström
Kansanedustaja, Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja