Antti Valpas

Olen 40-vuotias helsinkiläinen ja Perussuomalaisten jäsen vuodesta 2003. Työskentelen eduskunnassa nyt neljättä kautta, toimien tällä hetkellä Perussuomalaisten eduskuntaryhmän pääsihteerinä.

Koulutukseltani olen markkinointimerkonomi ja ATK-suunnittelija, puhun suomen lisäksi englantia ja karjalaa. Olen luonteeltani rauhallinen ja helposti lähestyttävä, aatteeseemme sitoutunut. Ihmisellä on kaksi korvaa ja yksi suu, käytän niitä samassa suhteessa.

Vaikka puolueemme on ainutlaatuinen menestystarina pienpuolueesta suureksi on organisaatiomme monilta osin edelleen mielestäni pienpuolueen tasolla. Kuluneen 15 vuoden aikana olen nähnyt puolueen kasvun mutta myös tehdyt virheet. Haluan antaa pitkän kokemukseni ja osaamiseni aktiivina ja tekijänä koko puolueen käyttöön, jotta puolue voisi kasvaa entisestään. Erityisesti vaaleissa tekijät tarvitsevat ja ansaitsevat puolueelta parhaan mahdollisen tuen, jotta meistä tulee pysyvästi suurin. Isänmaan etu vaatii sitä.

Tulevan puoluesihteerin tulee olla käytännön puoluetyössä kokenut henkilö ja ymmärtää politiikkaa. Pitkä kokemukseni niin puolueemme kenttätyöstä, yhdistysten toiminnasta ja niiden organisaatioiden rakentamisesta kuin käytännön politiikasta kaupunginvaltuustosta hallitusneuvotteluihin ovat kaikki kokemusta, jota ei voi saada kuin pitkään tekemällä. Koulutustaustani antaa lisäksi näkemystä erityisesti puolueen markkinointiin ja tietotekniikan hyödyntämisessä kenttämme ja puoluetoimiston välillä.

Tulin aikoinaan mukaan puolueeseemme vastustamaan EU:ta ja koska olemme heikkojen ja sorrettujen puolella. Itse olen ajanut sosiaali- ja terveyspoliittisia asioita politiikassa, erityisen lähellä sydäntäni on vammaisten aseman parantaminen yhteiskunnassamme. Poliittiset luottamustehtäväni ovat vahvasti olleet tähän sektoriin liittyviä, oli kyse kaupunginvaltuustosta, sosiaalilautakunnasta, muutoksenhakujaostosta tai sairaanhoitopiirin hallituksen kaltaisista tehtävistä.

Haen puoluesihteeriksi syystä, että olen ollut aktiivi niistä ajoista kun meillä oli kolme kansanedustajaa. Olemme nykyään maan suurimpia puolueita, itse asiassa jo kolmatta vaalikautta peräkkäin, mutta edelleen näen ja koen meidän organisaatiomme elävän monissa asioissa pienpuolueen tavoin.

Erityisesti haluan kehittää puolueen antamaa koulutusta, kenttätyötä ja tiedotusta kohti suuren puolueen tasoa. Käytännössä lisää osaamista, resursseja ja tietoa kentälle.

Katso täältä lisää ehdokasesittelyjä >>

Ohje: jälki-ilmoittautuminen Tampereen puoluekokoukseen >>