Tietojen täyttäminen ehdokkaan esittelysivulle

Saat sähköpostiviestin kun ehdokkaan esittelysivusi on avattu Vaalityökaluun.

Kirjautuminen sivulle tapahtuu omaa PS-Tunnustasi käyttämällä, toimi seuraavasti:

Alla oleva kirjautumislinkki vie sinut suoraan ehdokassivullesi. Linkistä avautuu kirjautumisikkuna, kirjoita siihen käyttäjätunnus ja salasana, jonka jälkeen ehdokassivut avautuvat suoraan näytölle.

Kirjaudu täyttämään ehdokastietoja sivullesi painamalla tätä linkkiä: ehdokastiedot.perussuomalaiset.fi

Täältä löydät PS-Tunnuksen käyttöohjeet >>

Sisäänkirjautumisen jälkeen:

1. Sinulle avautuu edellisen vaalien tiedot.
  2. Paina: “Kyllä, tuo tiedot” -painiketta. Tämän jälkeen järjestelmä vielä varmistaa, että haluat tuoda tiedot, valitse: “Kyllä, tuo tiedot”.

Nyt entiset pohjatiedot ovat esittelysivullasi ja voit alkaa päivittämään tietoja. Muista painaa muutosten jälkeen sivun alareunassa olevaa Tallenna-painiketta.

Navigaatiossa olevat välilehdet ovat:

• Henkilötiedot >> täytä, tarkista, lataa ja tallenna ensimmäiseksi kaikki perus -ja yhteystiedot ja sosiaalisen median linkit (omat verkkosivut, Facebook, Twitter, blogi) sekä virallinen vaalivalokuva. Muista painaa tietojen täyttämisen jälkeen alalaidassa olevaa Tallenna -painiketta.
  • Esittelytiedot >> täytä: otsikko, luottamustehtävät, lyhyt ja pitkä kuvaus, ulkopuolisen linkin esittelyteksti (slogan), ulkopuolisen linkin URL-osoite (oman verkkosivusi osoite https://) ja ulkopuolisen linkin teksti (oman verkkosivusi www-osoite). Päävideoupotuksen URL-osoite ja lisävideoiden lisääminen. Paina Tallenna -painiketta.
  • Teemat >> voit kirjata kolme vaaliteemaa, täytä otsikot ja sisällöt, ja paina Tallenna -painiketta.
  • Tapahtumat >> klikkaa + Tapahtuma -painiketta ja lisää vaalitapahtumat (nimi, päivä, klo, kesto, osoite), joissa olet paikalla. Paina Tallenna -painiketta.
  • Esikatselu -painike >> painamalla tätä painiketta, järjestelmä luo uuden selaisivun, josta voit katsoa, miltä esittelysivusi näyttää julkaistuna vaaligalleriassa.
  • Materiaalikone, tee somekuvvia Jytkynaattorilla.
  • Ohjeet ja koulutusvideot, tutustu ohjeisiin sekä koulutusvideoihin ja opiskele kampanjointia.
  • Lähetä tiedot tarkistettavaksi -painikkeella >> paina tästä painikkeesta, kun esittelysivusi tiedot on täytetty ja ne voidaan sinun puolestasi julkaista vaaligalleriassa. Julkaisun jälkeen saat sähköpostilla vahvistusviestin. Huom! Julkaisun jälkeen voit normaalisti käydä päivittämässä ja muokkaamassa sivusi tietoja omalla PS-Tunnuksellasi.
  • Lopuksi: kirjaudu ulos palvelusta painamalla näytön oikeassa yläkulmassa olevaa “ovi/nuoli” -painiketta.

Lämpimästi tervetuloa mukaan eduskuntavaaleihin!

Huom!

• Ehdokasgallerian julkaisuajankohta ilmoitetaan myöhemmin.
  • Materiaalikone tulee käyttöön myöhemmin.

Jos sinulla on Vaalityökaluun tai PS-Tunnukseen liittyviä kysymyksiä, niin ota yhteyttä tuki@nullperussuomalaiset.fi osoitteeseen.

Muissa vaaleihin liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä vaalit@nullperussuomalaiset.fi osoitteessa.

(Sivua päivitetty 3.11.2022)