Ehdokkaalle

Ehdokkaan esittelysivun käyttöönotto ja julkaisu

Perussuomalaisten vaaligalleria on nettipohjainen äänestäjien hakukone ja esittelysivusto kaikista puolueen eduskuntavaaliehdokkaista.

Ehdokas huolehtii siitä, että ehdokkaan omalta esittelysivulta löytyvät kaikki sivustolle ilmoitettavat tiedot:

1) ehdokkaan henkilötiedot,
2) ehdokkaan esittelytiedot/vaaliteemat ja
3) kuvausohjeen mukainen virallinen vaalivalokuva (katso tästä valokuvausohje PDF).

Ota esittelysivu käyttöön näin

1. Ehdokkaan Vaalityökaluun kirjaudutaan omalla PS-Tunnuksella. Mikäli sinulla ei vielä omaa PS-Tunnusta, rekisteröi se ensin käyttöösi. Katso PS-Tunnuksen rekisteröintiohje täältä.

2. Jos sinulla on jo oma PS-Tunnus: kirjaudu käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi Vaalityökalu-palveluun puolueen verkkosivujen oikeasta yläkulmasta Kirjaudu sisään -painikkeesta. Mikäli olet unohtanut PS-Tunnuksesi salasanan, katso ohje salasanan nollaamiseen täältä.

3. Sisäänkirjautumisen jälkeen: paina nimesi vasemalla puolella olevaa ”ruutu”-painiketta ja valitse alasvetovalikosta: Vaalityökalu2019.

4. Valitse näytön vasemmalla puolella olevasta Vaalityökalun navigaatiosta:

• Ilmoittaudu eduskuntavaaleihin. >> Järjestelmä tuo näytölle nimesi: valitse alasvetovalikosta kuntasi ja paina: Tallenna -painiketta.
  • Tämän jälkeen järjestelmä ilmoittaa: ”Tietojasi käsitellään”.
  • Vastuuhenkilöt käsittelevät ilmoituksesi, jonka jälkeen saat sähköpostiviestin ja pääset täyttämään tietojasi ehdokasesittelysivullesi.

Tietojen täyttäminen ehdokkaan esittelysivulle

Kun olet saanut sähköposti-ilmoituksen sivusi avaamisesta, toimi seuraavasti:

1. Kirjaudu käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi Vaalityökalu-palveluun puolueen verkkosivujen oikeasta yläkulmasta: Kirjaudu sisään -painikkeesta.

Mikäli järjestelmä ensimmäisen sisäänkirjautumisen jälkeen ilmoittaa: ”Löysimme aikaisempia tietojasi järjestelmästämme, otetaanko ne käyttöön?” Valitse Kyllä-vaihtoehto.

2. Paina vasemmalla olevasta navigaatiosta: Omat tiedot -painiketta.

3. Näyttöön tulee uusi navigaatio, jossa on seuraavat välilehdet:

• Henkilötiedot >> täytä, tarkista, lataa ja tallenna ensimmäiseksi kaikki perus -ja yhteystiedot ja sosiaalisen median linkit (omat verkkosivut, Facebook, Twitter, blogi) sekä virallinen vaalivalokuva. Muista painaa tietojen täyttämisen jälkeen alalaidassa olevaa Tallenna -painiketta. Katso tästä valokuvausohje PDF.
  • Esittelytiedot >> täytä: otsikko, luottamustehtävät, lyhyt ja pitkä kuvaus, ulkopuolisen linkin esittelyteksti (slogan), ulkopuolisen linkin URL-osoite (oman verkkosivusi osoite https://) ja ulkopuolisen linkin teksti (oman verkkosivusi www-osoite). Päävideoupotuksen URL-osoite ja lisävideoiden lisääminen. Paina Tallenna -painiketta.
  • Teemat >> voit kirjata kolme vaaliteemaa, täytä otsikot ja sisällöt, ja paina Tallenna -painiketta.
  • Tapahtumat >> klikkaa + Tapahtuma -painiketta ja lisää vaalitapahtumat (nimi, päivä, klo, kesto, osoite), joissa olet paikalla. Paina Tallenna -painiketta.
  • Esikatselu -painike >> painamalla tätä painiketta, järjestelmä luo uuden selaisivun, josta voit katsoa, miltä esittelysivusi näyttää julkaistuna vaaligalleriassa.
  • Materiaalikone >> täällä voit luoda käyntikortin tai flyeriesitteen PDF-painoaineiston, jolla voit painattaa kampanjaasi PS:n vaalibrändin mukaiset painotuotteet. Paina Luo aineisto -painiketta.
  • Lähetä tiedot tarkistettavaksi -painikkeella >> ilmoitat kun esittelysivusi tiedot on täytetty ja ne voidaan julkaista vaaligalleriassa. Kun vastuuhenkilö on julkaissut sivusi, saa tästä sähköpostilla vahvistusviestin. Julkaisun jälkeen voit normaalisti käydä päivittämässä ja muokkaamassa sivusi tietoja omalla PS-Tunnuksellasi.
  • Lopuksi: kirjaudu ulos palvelusta painamalla näytön oikeassa yläkulmassa olevaa ”ovi/nuoli” -painiketta.

Tukiyhdistyksen tilinumero lahjoituspalvelun linkkiä varten

Vaaliorganisaatio on lähettänyt jokaiselle ehdokkaalle sähköpostin, jossa olevasta linkistä ilmoitetaan ehdokkaan ja tukiyhdistyksen tiedot sekä tilinumero. Ehdokas; mikäli tarvitset tämän linkkisähköpostin uudestaan lähetä siitä pyyntö tuki@nullperussuomalaiset.fi sähköpostiin.

Lisäohjeita

Miten lisään/päivitän uudet tittelit tai valokuvan esittelysivulle (PDF)

Ulkopuolisen linkin/painikkeen/videon lisääminen ja Jytkynaattori (PDF)

Ongelmatilanteissa ota yhteyttä:
tuki@nullperussuomalaiset.fi tai 040 661 6919.