Jyrki Lohi

Olen 64-vuotias yrittäjä ja kiinteistönvälittäjä Espoosta. Perheeseeni kuuluu vaimoni lisäksi neljä täysi-ikäistä lasta.

Viimeiset vuodet olen keskittynyt yhteiskunnallisten asioiden hoitamiseen, vaikutan muun muassa Miesjärjestöjen keskusliiton puheenjohtajana. Lisäksi olen kuulunut Perusäijät ry:een sen perustamisesta lähtien vuodesta 2012.

Kotimaani on minulle tuttu, olen syntynyt Rovaniemellä ja asunut tai opiskellut pääkaupunkiseudun lisäksi Joensuussa, Kuopiossa, Säkylässä, Lappeenrannassa ja Lahdessa. Harrastan historiaa, luen paljon.

Olen osallistunut puolueen toimintaan paikallis- ja piiritehtävien lisäksi erillisjärjestössämme vuosien ajan. Puoluesihteerin ilmoitettua, ettei hän ole käytettävissä seuraavalle kaudelle, ryhdyin pohtimaan puoluetoimiston tarkoitusta ja tehtävää.

Puoluekoneistomme saatua ohjelmatyön hyvään kuntoon katson, että ennen vuoden 2021 kuntavaaleja on piirien ja paikallisyhdistysten toimintaa edelleen vahvistettava, tukemalla kenttäorganisaatiota erilaisin resurssein ja eriasteisin koulutuksin. Järjestäminen on leipälajini!

Olen laaja-alaisesti kokenut ja osaava. Palvelin nuorena miehenä yhdeksän vuotta puolustusvoimien toimiupseerina eri tehtävissä. Urheilu-urani päätettyäni siirryin siviiliin myynnin, osaamis- ja asiakaspalvelun ammattimieheksi, lisäksi olen toiminut yrittäjänä 25 vuotta. Viime vuodet olen keskittynyt yhteiskunnallisiin tehtäviin. Olen vuosien saatossa toiminut politiikan ulkopuolella muun muassa Suomen Nykyaikaisen 5-otteluliiton varapuheenjohtajana sekä eri yhteisöissä, kuten Santahaminan Urheilukomppanian perinneyhdistyksessä.

Perussuomalaisessa politiikassa minulle on tärkeää itsenäisyyden korostaminen, itsemääräämisoikeuden vaaliminen ja oikeudenmukaisuuden parantaminen. Olemme valtakunnallinen kansanliike, lähes 11 000 jäsenen ja yli puolen miljoonan kansalaisen kannattama Suomen tarvitsema muutosvoima. Terve järki – reilu peli. Kaveria ei jätetä!

Haen puoluesihteerin tehtävään. Puoluetoimisto suunnittelee, järjestää ja toteuttaa Perussuomalaisten politiikkaa mutta mielestäni puoluetoimiston tai puoluesihteerin ei tarvitse nauttia ylen määrin tunnettuutta kansalaisten keskuudessa, vaan suurin julkinen näkyvyys ja mediahuomio tulee kohdistaa puolueemme poliittisille kärkitoimijoille, puheenjohtajistolle, eduskuntaryhmälle ja valtuutetuille. Tehtävämme on organisatorinen, kuuntelemme jäsentemme ja äänestäjiemme viestit sekä käymme vuoropuhelua heidän kanssaan.

Katso täältä lisää ehdokasesittelyjä >>

Ohje: jälki-ilmoittautuminen Tampereen puoluekokoukseen >>