Jyrki Niittymaa

• Eläkeläinen, veturinkuljettaja, valtuutettu
  • Keski-Suomi, Jämsän Perussuomalaiset ry
  • Yhteystiedot: jyka.niittymaa@nullgmail.com, 0407051636

Jyrki Niittymaa, ikä 60-vuotta ja olen eläkkeellä veturinkuljettajan tehtävästä. Toisena työnäni toimin teollisuusvartijana noin 10 vuotta. Minulla on kolme lasta ja seitsemän lastenlasta.

Harrastan kalastusta, metsästystä ja lukemista. Olen myös vannoutunut penkkiurheilija. Vaativa laji sekin. Kolmannen kauden valtuutettu, lautakunnat kahlattu läpi. Keski-Suomen piirihallituksen jäsen. Vankka järjestö -ja vapaaehtoistyötausta. Olen huumorintajuinen, ulospäin suuntautuva ja helposti lähestyttävä. Motto = Yhdet Puheet!

Ajattelin, että puolueen nosteelle olisi eduksi, jos asioita hieman ”ulompaa” katseleva valittaisiin psihteeriksi. Katson että omaan juuri ne kyvyt, joita puolue nyt tarvitsee: eli silkkihansikkaat ja teräsnyrkit – Jussia siteeratakseni. Minulla on nyt aikaa ja virtaa vetää neljän vuoden projekti, jolla voitamme seuraavat kuntavaalit ja nousemme 2023 ylivoimaisesti suurimmaksi puolueeksi. Puoluesihteeriltä tullaan vaatimaan tulevalla kaudella todellista osaamista johtamisessa ja poliittisessa pelissä.

Olen projekti-ihminen. Kun johonkin ryhdyn, niin homma hoituu ja lopputulos on ollut poikkeuksetta hyvä. Eduskuntavaaleissa toimin Jouni Kotiahon vaalipäällikkönä ja Jouni meni heti uutena läpi eduskuntaan. Eurovaaleissa kiersin Teuvo Hakkaraisen kanssa kaikki piirit, yhteensä 50 tilaisuutta. Ja kuten tiedetään, Teuvo meni heittämällä läpi ja hän onkin lupautunut esittämään ja tukemaan minua puoluesihteeriksi. Mielestäni olen hyvä ihmissuhteissa, mutta tarvittaessa olen luja ja jämäkkä.

Perussuomalaisten politiikassa mielestäni on tärkeää:

-Kansallisvaltion säilyttäminen ja suomalaisuuden vaaliminen
-Laittoman maahanmuuton estäminen ja paperittomien palauttaminen
-Yhdenvertaisuuden palauttaminen
-Sananvapauden palauttaminen
-Poliittisten päätösten läpinäkyvyyden palauttaminen
-Perusihmisen oikeuksien vaaliminen
-Ilmastovöyhötys kuriin
-Jokainen suomalainen teollisuustyöpaikka on ilmastonsuojeluteko

Olen ehdolla puoluesihteerin tehtävään mutta se ei ole minulle minkäänlainen henkilökohtainen ponnahduslauta johonkin muuhun politiikan tehtävään. Otan tehtävän haastavana neljän vuoden projektina.

Ensimmäiset kaksi vuotta satsataan kentän vahvistamiseen, lisätään resursseja kenttätyöhön ja otetaan hirmuinen vaalivoitto tulevissa vuoden 2021 kuntavaaleissa, joka johtaa vieläkin suurempaan voittoon vuoden 2023 eduskuntavaaleissa. Kannatuksemme on tuolloin oltava yli 30%. Tavoite ei ole utopiaa vaan se on saavutettavissa.

Katso täältä lisää ehdokasesittelyjä >>

Ohje: jälki-ilmoittautuminen Tampereen puoluekokoukseen >>