Mira Nieminen

• Rikoskomisario, HTM
  • Häme, Asikkalan Perussuomalaiset ry
  • Yhteystiedot: mira.a.nieminen@nullgmail.com, 040 5046494

Olen 43-vuotias, perheellinen poliisi ja poliitikko Hämeen Asikkalasta. Liityin puolueeseen 2012 kuntavaalien alla ja siitä avautui poliittinen ura perussuomalaisissa ja kunnanvaltuutettuna.

Tällä hetkellä työskentelen Kaakkois-Suomen poliisilaitoksella tutkinnanjohtajana. Koulutukseltani olen hallintotieteiden maisteri. Olen Hämeen varakansanedustaja, toimin kunnanhallituksen 1. varapuheenjohtajana ja saanut myös HHJ-koulutuksen. Olen suorittanut lisäksi vapaaehtoisen varusmiespalveluksen.

Olen ollut käytettävissä perussuomalaisten puolueen eri tehtäviin aina, kun niihin on esitetty luottamusta ja kutsu käynyt. Olen puolueaktiivi ja toiminut monilla organisaation tehtävätasoilla, puoluevaltuustossa, -hallituksessa, valtuustoryhmän-, paikallisen- ja piiriyhdistysten puheenjohtajana, kampanjoinut ja ollut ehdokkaana useissa vaaleissa. Olen ollut mukana järjestämässä puolueen isoja kokouksia ja toiminut aktiivisesti kentällä. Minulla on tahtoa viedä puoluetta osaltani eteenpäin.

Omaan erilaista koulutusta, työkokemusta ja osaamista. Esimiesasemaani kuuluu päivittäis- ja henkilöstöjohtamista, organisointia ja päätöksentekoa. Työ vaatii ongelmanratkaisu- ja yhteistyökykyä, taitoa kuunnella ja keskustella. Työ on hektistä ja vaatii paineen- ja stressinsietokykyä, ihmistuntemusta, eri näkökulmien hyväksymistä ja palvelualttiutta. Näistä sekä sosiaalisesta ja vuorovaikutteisesta sekä rohkeasta luonteestani on apua myös puoluesihteerin tehtävässä.

Tulevaisuudessa näen perussuomalaiset vakaampana ja eheämpänä puolueena. Tämä tarkoittaa vahvaa kenttää ja aktiivisia jäseniä. Haluan osallistaa jäseniä kehittymään ja kehittämään toimintaa puolueessa, jossa jokainen myös kantaa vastuuta. Luottamus ja yhteistyö syntyvät kohtaamalla, jota haluan olla edistämässä. Puolueessa minulle on tärkeää tehdä työtä asioiden, Suomen ja suomalaisten sekä turvallisuuden eteen, joihin puolue antaa hyvän pohjan ja toimivan työkalun tavoitteiden saavuttamiseksi.

Olen kiinnostunut puoluesihteerin tehtävästä. Suomen suurin puolue tarvitsee lujittuakseen tukevaa ja luotettavaa perustaa – ihmistä, joka ei vierasta työtä eikä haasteita. Pidän työskentelystä erilaisten ihmisten ja asioiden kanssa, enkä pelkää johtamista. Haluan olla omalta osaltani tukemassa ja yhdistämässä joukkuetta, jolla on tavoitteita sekä sitoutuneisuutta niihin. Puoluesihteerin tehtävässä yhdistyy moni mielenkiintoinen haaste ja mahdollisuus rakentaa parempaa Suomea.

Katso täältä lisää ehdokasesittelyjä >>

Ohje: jälki-ilmoittautuminen Tampereen puoluekokoukseen >>