la 16.1.2016 Muokattu la 16.1.2016 12:02

Soini: suomalaisten työehtoja ei saa polkea

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini Perussuomalaisten piirien puheenjohtajien kokouksessa Helsingissä lauantaina 16.1.2016.

Maahanmuuttajat on saatava töihin. Se ei voi tapahtua suomalaisten työehtoja ja palkkoja polkemalla. On etsittävä muita ratkaisuja mm. palkkatukea ja oppisopimuskoulutusta, kuten STTK:n puheenjohtaja Antti Palola tämän aamun Ykkösaamussa totesi. Jos on tahtoa, löytyy tie, korosti puheenjohtaja Timo Soini.

-Suomalaisten työehdot eivät ole ongelma, vaan työttömyys ja investointien sekä kasvun puute. Tarvitsemme myös lisää paikallista sopimista, jotta kriisitilanteissa työpaikkoja voidaan nykyistä paremmin säilyttää. Suomalaisten yritysten kilpailukyky ratkaisee sen, onko meillä työtä ja millaisia työpaikkoja meillä on. Siksi kilpailukykyä on parannettava.

Perussuomalaiset vetoavat voimakkaasti työmarkkinajärjestöihin ns. yhteiskuntasopimuksen aikaansaamikseksi. Vielä ei ole liian myöhäistä. Se on kaikille parempi vaihtoehto kuin muut vaihtoehdot, muistutti puheenjohtaja Soini.