Ohje: avaa oma ehdokassivu vaaligalleriaan

Ehdokkaan esittelysivun käyttöönotto ja julkaisu

Perussuomalaisten vaaligalleria on nettipohjainen äänestäjien hakukone ja esittelygalleria kaikista puolueen kuntavaaliehdokkaista.

Ehdokas huolehtii siitä, että ehdokkaan omalta esittelysivulta löytyvät kaikki sivustolle ilmoitettavat tiedot:

1) ehdokkaan henkilötiedot,
2) ehdokkaan esittelytiedot/vaaliteemat ja
3) kuvausohjeen mukainen virallinen vaalivalokuva (katso tästä valokuvausohje PDF).

Ohje: ota esittelysivu käyttöön – ilmoittaudu oman alueesi Vaalityökaluun:

1. Ehdokkaan Vaalityökaluun kirjaudutaan omalla PS-Tunnuksella. Mikäli sinulla ei vielä omaa PS-Tunnusta, rekisteröi se ensin käyttöösi. Katso PS-Tunnuksen rekisteröintiohje täältä.

2. Jos sinulla on jo oma PS-Tunnus: kirjaudu käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi Vaalityökalu-palveluun puolueen verkkosivujen oikeasta yläkulmasta Kirjaudu sisään -painikkeesta. Mikäli olet unohtanut PS-Tunnuksesi salasanan, katso ohje salasanan nollaamiseen täältä.

Huom! Mikäli järjestelmä ilmoittaa, että sähköpostiosoitteesi on jo valittu; se tarkoittaa sitä että sinulla on jo olemassa oma PS-Tunnus tälle sähköposti-osoitteelle. Jos et tiedä tunnuksesi salasanaa, niin päivitä se tunnukselle painamalla sisään kirjautumisen yhteydessä Unohtunut salasana-painiketta. Kirjoita ponnahdusikkunaan sähköpostiosoitteesi ja järjestelmä lähettää sinulle tähän sähköpostiisi salasanan päivityslinkin.

Katso täältä PS-Tunnuksen salasanan muotovaatimukset >>

3. Kun kirjaudut palveluun, toimi seuraavvasti: paina nimesi vasemalla puolella olevaa ”ruutu”-painiketta ja valitse alasvetovalikosta: Ehdokastiedot – Vaalit 2021.

4. Valitse näytön vasemmalla puolella olevasta Vaalityökalun navigaatiosta:

• Ilmoittaudu kuntavaaleihin >> Järjestelmä tuo näytölle nimesi: valitse alasvetovalikosta kuntasi, kirjoita puhelinnumero, hyväksy tietojen tallentaminen ja paina: Tallenna -painiketta.
  • Kun olet ilmoittautunut, järjestelmä ilmoittaa: ”Tietojasi käsitellään”.
  • Oman yhdistyksesi vastuuhenkilöt käsittelevät ilmoituksesi, jonka jälkeen saat sähköpostiviestin ja pääset täyttämään tietojasi ehdokasesittelysivullesi.

Tietojen täyttäminen ehdokkaan esittelysivulle:

Kun olet saanut sähköposti-ilmoituksen sivusi avaamisesta, toimi seuraavasti:

1. Kirjaudu käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi Vaalityökalu-palveluun puolueen verkkosivujen oikeasta yläkulmasta: Kirjaudu sisään -painikkeesta.

Mikäli järjestelmä ensimmäisen sisäänkirjautumisen jälkeen ilmoittaa: ”Löysimme aikaisempia tietojasi järjestelmästämme, otetaanko ne käyttöön?” Valitse Kyllä-vaihtoehto.

2. Paina sen jälkeen sivun vasemmalla olevasta Navigaatiosta: Omat tiedot -painiketta.

3. Näyttöön tulee uusi navigaatio, jossa on seuraavat välilehdet:

• Henkilötiedot >> täytä, tarkista, lataa ja tallenna ensimmäiseksi kaikki perus -ja yhteystiedot ja sosiaalisen median linkit (omat verkkosivut, Facebook, Twitter, blogi) sekä virallinen vaalivalokuva. Muista painaa tietojen täyttämisen jälkeen alalaidassa olevaa Tallenna -painiketta. Katso tästä valokuvausohje PDF.
  • Esittelytiedot >> täytä: otsikko, luottamustehtävät, lyhyt ja pitkä kuvaus, ulkopuolisen linkin esittelyteksti (slogan), ulkopuolisen linkin URL-osoite (oman verkkosivusi osoite https://) ja ulkopuolisen linkin teksti (oman verkkosivusi www-osoite). Päävideoupotuksen URL-osoite ja lisävideoiden lisääminen. Paina Tallenna -painiketta.
  • Teemat >> voit kirjata kolme vaaliteemaa, täytä otsikot ja sisällöt, ja paina Tallenna -painiketta.
  • Tapahtumat >> klikkaa + Tapahtuma -painiketta ja lisää vaalitapahtumat (nimi, päivä, klo, kesto, osoite), joissa olet paikalla. Paina Tallenna -painiketta.
  • Esikatselu -painike >> painamalla tätä painiketta, järjestelmä luo uuden selaisivun, josta voit katsoa, miltä esittelysivusi näyttää julkaistuna vaaligalleriassa.
  • Lähetä tiedot tarkistettavaksi -painikkeella >> ilmoitat kun esittelysivusi tiedot on täytetty ja ne voidaan julkaista vaaligalleriassa. Kun vastuuhenkilö on julkaissut sivusi, saa tästä sähköpostilla vahvistusviestin. Julkaisun jälkeen voit normaalisti käydä päivittämässä ja muokkaamassa sivusi tietoja omalla PS-Tunnuksellasi.
  • Lopuksi: kirjaudu ulos palvelusta painamalla näytön oikeassa yläkulmassa olevaa ”ovi/nuoli” -painiketta.

Lämpimästi tervetuloa mukaan ehdokkaaksi kuntavaaleihin!

Ongelmatilanteissa ota yhteyttä oman yhdistyksesi vaalipäällikköön tai Vaalityökalun ylläpitäjään.

Tarvittaessa voit myös lähettää tukipyynnön sähköpostitse: tuki@nullperussuomalaiset.fi osoitteeseen.