Ohje: täytä tietoja ehdokkaan esittelysivulle vaaligalleriaan

HUOM! Ehdokkaiden esittelysivut on tällä hetkellä lukittu. Lukitus on tehty vaalijulisteiden ja lehtien tekoa varten. Lukitus avataan viimeistään maanantaina 17.5.2021 kello 8.00, jonka jälkeen voit käyttää sivuja. Mikäli ehdokaskuvasi vielä puuttuu tai jos kohtaat muita pulmia, ota yhteys joko paikallisyhdistyksesi vaalitiimiin tai tukeen osoitteessa tuki@nullperussuomalaiset.fi.

(Päivitetty 15.5.2021)

Perussuomalaisten vaaligalleria on nettipohjainen äänestäjien hakukone ja esittelygalleria kaikista puolueen kuntavaaliehdokkaista.

Ehdokas huolehtii siitä, että ehdokkaan omalta esittelysivulta löytyvät kaikki sivustolle ilmoitettavat tiedot:

1) ehdokkaan henkilötiedot,
2) ehdokkaan esittelytiedot/vaaliteemat ja
3) kuvausohjeen mukainen virallinen vaalivalokuva (katso tästä valokuvausohje PDF).

Tietojen täyttäminen ehdokkaan esittelysivulle:

Huomioithan, että sinulla tulee olla tehtynä ”ilmoittautuminen omalla PS-Tunnuksella alueesi Vaalityökaluun”, jotta voit kirjautua sivullesi omalla PS-Tunnuksellasi.

Kirjaudu PS-Tunnuksen käyttäjätunnuksella ja salasanalla sisään, puolueen verkkosivujen oikeasta yläkulmasta: Kirjaudu sisään -painikkeesta.

Huom! Sisään kirjautumisen jälkeen nimesi näkyy oikeassa yläkulmassa. Nimeä klikkaamalla pääsee vain käyttäjän PS-Tunnuksen profiilitietoihin ei Vaalityökalun esittelysivulle.

Klikkaa Vaalityökaluun, paina seuraavia navigointipainikkeita:

1.) paina ”ruutu”-painiketta ja sieltä tulevasta alasvetovalikosta:
2.) Ehdokastiedot – vaalit 2021 -painiketta.

Näytölle avautuu Vaalityökalu ja Omat tiedot-välilehti:

Paina sen jälkeen sivun vasemmalla olevasta Navigaatiosta: Omat tiedot -painiketta.

Huom! Mikäli järjestelmä ilmoittaa tässä vaiheessa: ”Löysimme aikaisempia tietojasi järjestelmästämme, otetaanko ne käyttöön?” Valitse Kyllä-vaihtoehto, ja saat edellisten vaalien tiedot suoraan esittelysivuillesi, joita voit muokata.

Omat tiedot-painikkeesta tulee uusi navigaatio, jossa on seuraavat välilehdet:

• Henkilötiedot >> täytä, tarkista, lataa ja tallenna ensimmäiseksi kaikki perus -ja yhteystiedot ja sosiaalisen median linkit (omat verkkosivut, Facebook, Twitter, blogi) sekä virallinen vaalivalokuva. Muista painaa tietojen täyttämisen jälkeen alalaidassa olevaa Tallenna -painiketta. Katso tästä valokuvausohje PDF.
  • Esittelytiedot >> täytä: otsikko, luottamustehtävät, lyhyt ja pitkä kuvaus, ulkopuolisen linkin esittelyteksti (slogan), ulkopuolisen linkin URL-osoite (oman verkkosivusi osoite https://) ja ulkopuolisen linkin teksti (oman verkkosivusi www-osoite). Päävideoupotuksen URL-osoite ja lisävideoiden lisääminen. Paina Tallenna -painiketta.
  • Teemat >> voit kirjata kolme vaaliteemaa, täytä otsikot ja sisällöt, ja paina Tallenna -painiketta.
  • Tapahtumat >> klikkaa + Tapahtuma -painiketta ja lisää vaalitapahtumat (nimi, päivä, klo, kesto, osoite), joissa olet paikalla. Paina Tallenna -painiketta.
  • Esikatselu -painike >> painamalla tätä painiketta, järjestelmä luo uuden selaisivun, josta voit katsoa, miltä esittelysivusi näyttää julkaistuna vaaligalleriassa.
  • Materiaalikone, teetä esitteitä ja käyntikortteja tai tee somekuvia Jytkynaattorilla.
  • Ohjeet ja koulutusvideot, tutustu ohjeisiin sekä koulutusvideoihin ja opiskele kampanjointia.
  • Lähetä tiedot tarkistettavaksi -painikkeella >> ilmoitat kun esittelysivusi tiedot on täytetty ja ne voidaan julkaista vaaligalleriassa. Kun vastuuhenkilö on julkaissut sivusi, saa tästä sähköpostilla vahvistusviestin. Julkaisun jälkeen voit normaalisti käydä päivittämässä ja muokkaamassa sivusi tietoja omalla PS-Tunnuksellasi.
  • Lopuksi: kirjaudu ulos palvelusta painamalla näytön oikeassa yläkulmassa olevaa ”ovi/nuoli” -painiketta.

Lämpimästi tervetuloa mukaan kuntavaaleihin!

Ongelmatilanteissa ota yhteyttä oman yhdistyksesi vaalipäällikköön tai Vaalityökalun ylläpitäjään.

Tarvittaessa voit myös lähettää tukipyynnön sähköpostitse: tuki@nullperussuomalaiset.fi osoitteeseen.

(Sivua päivitetty 10.5.2021)