Simo Grönroos

• Suomen Perusta-ajatuspajan toiminnanjohtaja, filosofian maisteri, kaupunginvaltuutettu
  • Uusimaa, Espoon Perussuomalaiset ry
  • Kotisivut
  • You Tube
  • Yhteystiedot: simo.gronroos@nullgmail.com, 050 3211755

Olen 36-vuotias Espoossa asuva kirkkonummelaistaustainen perussuomalainen. Olen koulutukseltani filosofian maisteri (Suomen ja Pohjoismaiden historia) ja työkseni johdan yhteiskunnallista tutkimusta tekevää Suomen Perusta -ajatuspajaa.

Kunnallispolitiikalta yli jäävää vapaa-aikaa vietän mielellään esimerkiksi lukien, historian parissa, tietovisoissa, lautapelejä pelatessa tai pyöräillessä.

Olen ollut Suomen ja suomalaisten etua edistävässä kansalaistoiminnassa mukana 16-vuotiaasta asti, eli käytännössä koko ikäni. Olen ollut aikanaan perustamassa Kirkkonummen Perussuomalaisia ja toiminut lukuisissa puolueen luottamustehtävissä. Olen toisen kauden kaupunginvaltuutettu ja olen tottunut luottamustehtävissä tuomaan esiin perussuomalaista sanomaa suoraan ja selvästi.

Olen toiminut neljä vuotta PS-nuorten pääsihteerinä sekä Suomen Perusta -ajatuspajan toiminnanjohtaja koko sen olemassaolon ajan. Minulla on vankka kokemus johtamisesta ja organisaatioiden kehittämisestä.

Olen perehtynyt työni kautta laajasti maahanmuuton ja monikulttuurisuuden yhteiskunnallisiin vaikutuksiin sekä politiikkavaihtoehtoihin. Olen kiertänyt kenttää 10 vuotta ja tulen ihmisten kanssa toimeen – valtuustotyöskentelyni taas osoittaa, että osaan tarvittaessa laittaa kovan kovaa vastaan.

Suomea uhkaavan maahanmuuton pysäyttäminen on minulle sydämen asia. Nykyinen maahanmuuttopolitiikka uhkaa romahduttaa julkisen talouden kestävyyden ja muuttaa turvallisen kotimaamme etnisten ja uskonnollisten ristiriitojen repimäksi epäonnistuneeksi yhteiskunnaksi. Euroopan liittovaltio tulee purkaa ja Suomen palauttaa itsenäisyytensä. Itsenäiset kansallisvaltiot ovat paras turva demokratialle, turvallisuudelle ja hyvinvoinnille – suhtaudun lämmöllä jokaisen kansan itsenäisyyspyrkimyksille.

Työkokemukseni, osaamiseni ja omistautumiseni antavat minulle hyvät edellytykset palvella perussuomalaista kansanliikettä puoluesihteerin tehtävässä. Osaan hoitaa organisaation juoksevat asiat ja paineensietokykyni kestää yllättävätkin tilanteet. Osaan myös kehittää organisaatiota ja minulla on hyvää kokemusta useista puolueen sisarorganisaatioista, kuten nuorista ja ajatuspajasta, sekä kentältä.

Puoluesihteerinä haluan antaa panokseni sen puolesta, että olemme tuleva pääministeripuolue ja Suomi saadaan takaisin suomalaisille!

Katso täältä lisää ehdokasesittelyjä >>

Ohje: jälki-ilmoittautuminen Tampereen puoluekokoukseen >>