pe 27.8.2021 Muokattu ke 6.10.2021 16:14

Hae ehdolle aluevaaleihin!

Seuraavat aluevaalit järjestetään vuoden 2022 tammikuussa. Katso Riikan video ja hae nyt ehdolle – klikkaa alla olevasta linkistä ilmoittautumaan.

Haku perussuomalaisten aluevaaliehdokkaaksi on käynnissä, klikkaa tästä linkistä ilmoittautumaan ehdolle!

Eduskunnan kesällä 23.6.2021 päättämässä sote- ja maakuntauudistuksessa Suomeen perustetaan 21 hyvinvointialuetta, joita koskeva lainsäädäntö tuli voimaan 1.7.2021.

Hyvinvointialueen ylintä päätösvaltaa tulee käyttämään aluevaltuusto, jonka jäsenet ja varajäsenet valitaan nyt pidettävissä aluevaaleissa. Valtuuston toimikausi on neljä vuotta.

Helsingin kaupunki ei ole hyvinvointialue eikä kuulu mihinkään hyvinvointialueeseen eikä siellä siten toimiteta aluevaaleja. Helsingin kaupungilla on sote-uudistuksessa erillisasema: se vastaa jatkossakin itse kaupunkina sote-asioiden ja pelastustoimen järjestämisestä. Ylintä päätösvaltaa näissä asioissa Helsingissä käyttää kaupunginvaltuusto, joka valittiin viime kuntavaaleissa.

Aluevaalien ehdokasasettelu päättyy 14.12.2021 klo 16:00 ja vaalien varsinainen äänestyspäivä on 23.1.2022.

Ilmoittaudu jo tänään ja tule mukaan vaikuttamaan yhdessä!

Lue lisää: aikataulut vuoden 2022 aluevaaleissa >>

Lisätietoja: vaalit@perussuomalaiset.fi