ke 19.3.2014

Maa- ja metsätalousvaliokunnan perussuomalaiset tyrmäävät SAK:n ehdotuksen metsämaksusta tai peltomaan verotuksesta

Tiedote 19.3.2014

Eduskunnan maa- ja metsätalousvaliokunnan perussuomalaiset jäsenet, kansanedustajat Lauri Heikkilä, Reijo Hongisto ja Pirkko Mattila eivät kannata metsämaksua tai muita metsän ja peltomaan pinta-alaveroja. Näin he tyrmäävät suoralta kädeltä työntekijöitä edustavan keskusjärjestö SAK:n tänään hallituksen kehysriiheen antaman evästyksen siitä, että budjettivajetta paikattaisiin verottamalla peltoja ja metsiä.

Heikkilä, Hongisto ja Mattila toteavat, että perussuomalaiset ovat tehneet asiasta selkeän linjauksen jo vuoden 2011 maaseutupoliittisessa ohjelmassaan.

– Ohjelma on yhä voimassa, ja sen mukaan mennään, he toteavat.

Lopuksi perussuomalaisten kansanedustajakolmikko muistuttaa, että metsä ei tuota mitään, ellei juuri puukauppoja ole tehty. Tällöin metsänomistaja maksaa jo veronsa puukaupan yhteydessä. Tästä johtuen metsänomistajien tai maanviljelijöiden verorasitusta ei pidä enää lisätä maassamme.

Lauri Heikkilä

Reijo Hongisto