ti 2.1.2024

Paikka auki: PS:n eduskuntaryhmä hakee lainsäädäntöasiantuntijaa

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä hakee ryhmäkansliaan lainsäädäntöasiantuntijaa. Tehtävä on vaativa asiantuntijatyö, johon kuuluvat erityisesti lakivaliokunnan ja perustuslakivaliokunnan asioiden hoitaminen yhdessä perussuomalaisten kansanedustajien kanssa.

Tehtävään vaaditaan oikeustieteen maisterin tai kandidaatin tutkintoa tai pitkälle edenneitä opintoja sekä perehtyneisyyttä ainakin rikos- ja valtiosääntöoikeuteen. Kokemus lainsäädäntö- ja eduskuntatyöstä katsotaan eduksi. Työn menestyksellinen hoitaminen edellyttää hyviä tiedonhankinta- ja analysointitaitoja, kykyä omaksua nopeasti suuria kokonaisuuksia ja erottaa niistä olennainen tieto, kykyä tuottaa sujuvasti laadukkaita kirjallisia raportteja, yhteenvetoja ja analyysejä sekä tavanomaisia tietojenkäsittelyvalmiuksia. Lisäksi työ edellyttää kykyä sekä itsenäiseen työhön että yhteistyöhön erilaisten henkilöiden ja tahojen kanssa. Kielitaitovaatimuksena on erinomainen suomen kielen sekä hyvä englannin kielen taito. Muut kielet ovat eduksi.

Poliittisen järjestelmän tunteminen, perussuomalainen arvomaailma ja ymmärrys puolueen ohjelmista ja kannoista sekä hyvä stressin- ja paineensietokyky ovat työssä välttämättömiä.

Pohjapalkka on 3800 euroa kuussa, jonka päälle tulee mahdollinen kokemus- ja suoriutumislisä, riippuen työkokemuksesta sekä osoitetusta osaamisesta ja sopivuudesta tehtävään. Tehtävän kesto on vuoden 2024 helmikuusta vuoden 2027 toukokuun loppuun. Koeaika on kuusi kuukautta.

Valittavasta henkilöstä tehdään turvallisuusselvitys.

Hakemukset pyydetään toimittamaan 31.1.2024 mennessä sähköpostilla osoitteeseen olli.immonen@eduskunta.fi

Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jani Mäkelä jani.makela@eduskunta.fi puh. 050-5122269
Eduskuntaryhmän pääsihteeri Olli Immonen olli.immonen@eduskunta.fi puh. 050-5222177