to 25.4.2019 Muokattu pe 26.4.2019 10:55

Perussuomalaiset tulevat johtamaan hallintovaliokuntaa, ulkoasiainvaliokuntaa sekä lakivaliokuntaa – Tavio tyytyväinen tulokseen

Mediatiedote 25.4.2019
Julkaisuvapaa

Eduskuntaryhmät ovat tänään sopineet valiokuntien puheenjohtajuuksista, jotka jaetaan vaalituloksen mukaan ottojärjestyksessä. Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Tavio on tyytyväinen ryhmän saamiin paikkoihin.

Perussuomalaiset sai johdettavakseen ulkoasiainvaliokunnan, hallintovaliokunnan sekä lakivaliokunnan.

– Menimme neuvotteluihin asiat edellä ja halusimme laittaa etusijalle äänestäjillemme tärkeät asiat. Näitä käsitellään nimenomaan hallintovaliokunnassa sekä lakivaliokunnassa. Hallintovaliokunta käsittelee muun muassa maahanmuuttoa, poliisia sekä paikallishallintoa koskevia asioita ja lakivaliokunta käsittelee oikeusjärjestelmää kuten esimerkiksi rikosoikeutta, Tavio täsmentää.

– Lisäksi saimme johdettavaksi ulkoasiainvaliokunnan, joka on eduskunnan arvostetuimpia puheenjohtajuuksia, Tavio toteaa.

Perussuomalaiset saivat varapuheenjohtajuudet puolustusvaliokunnasta, maa- ja metsävaliokunnasta sekä EU-asioita käsittelevästä suuresta valiokunnasta.

Henkilöistä, joita tehtäviin nimitetään, päätetään myöhemmin perussuomalaisten eduskuntaryhmän kokouksessa.

Ville Tavio, 040 845 7270
PS:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja