ma 3.6.2019 Muokattu ti 4.6.2019 10:59

Perussuomalaisten Antikainen: Rinteen hallitus kurjistaa kasvukeskusten ulkopuolisen Suomen

Mediatiedote 3.6.2019
Julkaisuvapaa

Viime viikolla julkisuuteen vuotanut hallitusohjelma on nyt virallisesti julkistettu. Ohjelmaan tutustumisen perusteella on selvää, ketkä siinä ovat voittajia ja ketkä häviäjiä. Kasvukeskusten ulkopuolella asumisesta ja liikkumisesta ollaan tekemässä sietämättömän kallista, lasku tuhlailijahallituksen toimista lankeaa keskituloiselle veronmaksajalle.

”Kun polttoaineiden verotus kiristyy 200 miljoonalla, tavallisen perheauton 50 litran tankin täyttäminen maksaa jatkossa noin 2,5 euroa enemmän joka kerta. Vaikka kaikkein pienituloisimpien verotusta kevennettäisiin hieman, se ei paljon lohduta haja-asutusalueilla asuvia perheitä, jotka joutuvat ajamaan päivittäin pitkiä matkoja töihin sekä viedäkseen lapset kouluun ja harrastuksiin”, perussuomalaisten kansanedustaja Sanna Antikainen pohtii.

Valtion tieliikenteestä keräämät verotulot ovat viimeisen kymmenen vuoden aikana jo nousseet hiukan vajaasta kuudesta miljardista viime vuoden lähes kahdeksaan ja puoleen miljardiin euroon. Rahoja ei kuitenkaan ole käytetty liikenneinfran ylläpitoon, vaan korjausvelka on karannut käsistä ja tiestö on karmeassa kunnossa.

”Miten hallitus kuvittelee, että syrjäseuduilla voidaan enää jatkossa käydä töissä tai yrittää, kun tiestön kunto heikkenee ja polttoaineen hinta nousee tätä tahtia? Rinteen hallitus tuhoaa toimillaan syrjäseutujen pienyrittäjien sekä maantiekuljetuksista riippuvaisten suurempienkin yritysten elinkeinon. Samaan aikaan sitten vielä kuvitellaan, että työllisyysaste nousisi 75 prosenttiin, ja menot mitoitetaan sen mukaan”, Antikainen moittii.

”Ranskassa keltaliivien protestit alkoivat juuri polttoaineiden hinnankorotuksia vastustavina mielenosoituksina. Nähtäväksi jää, miten paljon lisää hallitus aikoo vielä kerätä kaupunkilaisilta tiemaksujen muodossa ja maaseudun asukkailta lämmityskuluja korottamalla, sekä ennen kaikkea, missä kohtaa suomalaisten ja erityisesti keskustan äänestäjien, joita hallitus eniten kurittaa, sietokyky tulee vastaan.”

Sanna Antikainen