ke 19.11.2014

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä: Emme voi hyväksyä ratkaisua, jossa maamme maidontuottajat jäävät ilman EU-korvauksia

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä on huolissaan EU:n maatalouskomissaari Phil Hoganin ratkaisusta, jossa maamme maidontuottajat ovat jäämässä vaille EU-korvauksia. Sen sijaan Baltian maat saavat 28 miljoonan euron suuruisen apupaketin. Suomen tuettomuutta perustellaan sillä, ettei maamme maitoteollisuudelle ja maidontuottajille ole koitunut Venäjän pakotteista riittävän suuria tappioita.

Emme voi hyväksyä tällaista ratkaisua, missä Suomen maitosektorille syntyneitä 200 miljoonan euron tappioita vähätellään. Tämä on kohtuutonta, sillä maataloussektori on jo aikaisemmin ollut voimakkaiden leikkausten kohteena sekä EU:n että istuvan hallituksenkin toimesta.

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä vaatii Euroopan unionilta täysimääräisiä korvauksia niin suomalaisille maidontuottajille kuin muillekin vientikiellosta kärsiville maataloustuottajillemme.

Maa – ja metsätalousvaliokunnan varapuheenjohtaja,
kansanedustaja Lauri Heikkilä