ti 30.4.2019 Muokattu ti 30.4.2019 17:26

Perussuomalaisten Elomaa: Perussuomalaisilla arvoilla naisen ja perheen asema paranee

Mediatiedote 30.4.2019
Julkaisuvapaa

Perussuomalaisten naisten puheenjohtaja, kansanedustaja Ritva ”Kike” Elomaa iloitsee puolueensa tuloksesta eduskuntavaaleissa. Perussuomalaiset saivat eduskuntaan 39 edustajaa, joista naisia on 11.

– Meidän kenttämme teki valtavan työn. Siellä, missä oli perussuomalaisia, oli ihmisiä. Ei ollut vaikea löytää perussuomalaisten telttaa toreilla, kun seurasi vain ihmismassaa, Elomaa naurahtaa.

Naisjärjestö on tyytyväinen myös valittujen naiskansanedustajien määrään. Elomaa tunnustaa, että naisäänestäjien saaminen perussuomalaisten kelkkaan on ollut puolueelle aina haaste, mutta tilanne on helpottunut.

– Ihmiset ovat jo huomanneet, ettemme ole sellainen takapajuinen tai jotenkin juntti porukka, vaikka media mielellään meistä tällaisen kuvan antaa. Meillä on joka lähtöön porukkaa perheenäidistä professoriin ja duunarista yrittäjään ja virkamieheen, Elomaa huomauttaa.

– Perussuomalaiset arvot ovat nimenomaan sellaisia, joilla parannetaan naisten asemaa. Me haluamme turvallisen Suomen naisille ja perheille. Me haluamme heille hyvän toimeentulon. Vastustamme politiikkaa, jolla naisten turvattomuus ja lapsiperheköyhyys lisääntyvät. Pikkuhiljaa viestimme on mennyt äänestäjille asti.

Elomaa uskoo, että vielä ihmisiltä löytyy voimia hoitaa mallikkaasti eurovaalityö, vaikka takana on raskas eduskuntarypistys.

– Eurovaalit ovat jo ovella ja tässä ei parane tuudittautua eduskuntavaalien jälkeiseen tyytyväisyyteen. Vielä on tarkoitus saada vähintään kaksi perussuomalaista edustajaa europarlamenttiin. Kehotakin perussuomalaisia siskoja vielä rypistykseen, vaikka voimia on jo paljon käytetty, Elomaa kehottaa.

Ritva ”Kike” Elomaa, 050 512 0806