ti 14.5.2019 Muokattu ma 20.5.2019 13:33

Perussuomalaisten Tavio: Sisäilmasairastuneiden oikeusturvaa parannettava

Mediatiedote 14.5.2019
Julkaisuvapaa

Eduskunnan lakivaliokunnan puheenjohtaja Ville Tavio on huolissaan sisäilmasairaiden oikeusturvasta Suomessa. Tavio toivoo tulevan hallituksen parantavan sisäilmasairastuneiden kohtelua.

Yle uutisoi tänään, että Lappajärvellä neljä opettajaa, joilla oli diagnoosi työperäisestä altistumisesta kosteusvaurioille, hakivat kunnalta korvauksia. Kunnanhallitus tyrmäsi hakemukset, vaikka potilailla oli diagnoosi. Kuntaliiton mukaan yksikään sisäilmasairauksiin johtanut altistuminen kuntien tiloissa ei ole johtanut korvausten maksamiseen, kun korvauksia on haettu oikeusteitse.

– Sairastuneilla ei ole varaa lähteä riitelemään julkista valtaa vastaan oikeusteitse ja ennakkotapauksien valossa he eivät Suomessa oikeutta saakaan. Tähän on tultava muutos, Tavio toteaa.

Perussuomalaiset ovat aiemmin esittäneet kansallisia hometalkoita, jotta homerakennukset korjataan ja sairastuneet saavat kattavampaa hoitoa.

Ville Tavio, 040 845 7270
PS:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja