ti 14.6.2022 Muokattu ma 27.6.2022 14:47

PS:n kansanedustaja Kaisa Juuso ehdolle 2023 eduskuntavaaleihin

14.6.2022

Perussuomalaisten kansanedustaja, sosiaali- ja terveysvaliokunnan ja sivistysvaliokunnan jäsen Kaisa Juuso kertoo hakevansa ehdokkuutta ensi kevään eduskuntavaaleihin ja pyrkivänsä toiselle kaudelle. Perussomalaisten Lapin piiri asettaa kansanedustajaehdokkaansa syksyn aikana.

Pyrin jatkamaan kansanedustajana myös toisen kauden. Kansanedustajan työ ja valiokuntatyö on tuttua, koska olen täysistuntotyöskentelyn lisäksi toiminut koko kauden kahdessa valiokunnassa varsinaisena jäsenenä, sosiaali- ja terveysvaliokunnassa ja sivistysvaliokunnassa. Olen toiminut myös Pohjoismaiden Neuvoston varsinaisena jäsenenä ja Kansaneläkelaitoksen valtuutettujen varajäsenenä.

Ensimmäisen kansanedustajakauden aikana olen oppinut kansanedustajan työn ja kaiken siihen kuuluvan, ja luonut sellaiset verkostot ja kontaktit ja suhteet, joita kansanedustaja työssään tarvitsee.

Moni työ on kesken ja ensi kaudelle riittää isoja haasteita. Hallituksen toimenpiteet ovat lisänneet eriarvoisuutta yhteiskunnassa ja monella arjen toimeentulo-ongelmat ovat lisääntyneet hallituksen politiikan seurauksena, syrjäytyminen on suuri ongelma, nuorten asema, lapsiperheiden asema, eläkeläisten toimentulo, hoidon saatavuus, koulutus opiskelijoiden asema ja työelämän tarpeisiin vastaaminen, nämä kaikki vaativat paljon työtä ja huomiota. Ja ennen kaikkea alueellisesta tasapuolisuudesta on pidettävä huolta niin että Lapin ja Länsi-Pohjan tarpeet tulevat huomioiduksi, Juuso toteaa.

Kaisa Juuso
kaisa.juuso@eduskunta.fi