pe 20.5.2022

PS:n kansanedustaja Leena Meri ehdolle 2023 eduskuntavaaleihin

19.5.2022

Ensi kevään eduskuntavaalit kolkuttelevat jo ovella. Uudenmaan Perussuomalaisten piiri on hyväksynyt minut ehdolle ja lähden tavoittelemaan jatkokautta vuoden 2023 eduskuntavaaleissa.

Olen saanut vaikuttaa kohta kahden eduskuntakauteni aikana puolueemme linjauksiin ja politiikan tekemiseen eri tehtävissä.

Tällä hetkellä toimin puolueen 1. varapuheenjohtajana ja lakivaliokunnan puheenjohtajana, joka monipuolisen lakimiesurani vuoksi ollut minulle erittäin mielenkiintoinen tehtävä.

Lakivaliokunnassa käsittelemme parhaillaan esimerkiksi seksuaalirikossäännösten uudistamista. Rangaistukset- erityisesti lapsiin kohdistuvissa seksuaalirikoksissa -vaativat kiristyksiä.

Puolueet miettivät jo eduskuntavaaliteemojaan. Valmistelen parhaillaan perussuomalaisille uutta kriminaalipoliittista ohjelmaa, jonka perusperiaatteita esittelin puolueneuvoston kokouksessa 14.-15.2022. Kokouksessa ohjelman ehdotukset saivat runsasta kannatusta. Tästä on hyvä lähteä viemään ohjelmaa eteenpäin.

Haluamme uudistuksia rikosoikeudelliseen järjestelmään. Rangaistuksia tulee kiristää henkeen – ja terveyteen kohdistuvissa rikoksissa. Rangaistusten niin sanotuista paljousalennuksista tulee luopua. Ei voi olla niin, että mitä enemmän rikoksia tekee, mitataan rangaistus periaatteella: tee kolme ja maksa yhdestä.

Myöskään vaarallisia vankeja ei tule vapauttaa uusimaan rikoksia. Sanavapaus tulee turvata ja rikoslakia tulee muuttaa niin, että emme joudu enää näkemään poliittisia oikeudenkäyntejä, joissa kohteena on raamattu tai maahanmuuttokriittiset mielipiteet.

Haluan jatkaa suomalaisten puolustajana. Asiat tulee laittaa tärkeysjärjestykseen: rajalliset verovaramme tulee käyttää suomalaisten hyväksi siten, että jokainen pärjää arjessaan.

Perussuomalaiset haluaa parantaa niin ihmisten ostovoimaa kuin myös yritysten kilpailukykyä. Olen aikaisemmissa vaaleissa saanut vahvan tuen äänestäjiltäni, mistä olen ollut äärettömän kiitollinen ja toivon, että saan myös jatkossa antaa osaamiseni, kokemukseni sekä sitkeyteni yhteisten asioiden hoitamiseen.

Toivotan kaikille ehdokkaille menestystä vaaleihin!

Kansanedustaja (ps)
Varatuomari