ma 20.6.2022 Muokattu ma 27.6.2022 14:55

PS:n kansanedustaja Sanna Antikainen ehdolle 2023 eduskuntavaaleihin

TIEDOTE
20.6.2022

Perussuomalaisten Antikainen hakee jatkokautta: “Hallitus on pettänyt ahdingossa kärvistelevät tavalliset suomalaiset”

Perussuomalaisten Pohjois-Karjalan piiri valitsi yleiskokouksessaan sunnuntaina 19.6. ehdokkaansa seuraaviin eduskuntavaaleihin. Viiden ehdokkaan joukossa on myös tällä hetkellä ensimmäistä kauttaan eduskunnassa istuva kansanedustaja Sanna Antikainen. Antikainen on koulutukseltaan sairaanhoitaja.

”Kiitän nöyrästi piirin jäseniä ehdokkuudesta. Kolme viimeisintä vuotta ovat olleet raskaita maallemme, ja Venäjän hyökkäys Ukrainaan on suistanut toiveet paluusta tavalliseen arkeen jälleen raiteiltaan. Edistän eduskunnassa Pohjois-Karjalalle ja Pohjois-Savolle tärkeitä hankkeita, sillä maakuntamme kaipaavat sekä uusia investointeja että työpaikkoja. Paikallisten yritysten kilpailukyky on avainasemassa koko Itä-Suomen kehityksen kannalta, mutta nykyinen vasemmistohallitus on keskittynyt lähinnä heikentämään sitä”, Antikainen kertoo.

Seuraavat eduskuntavaalit ovat keväällä 2023 ja suuriksi teemoiksi odotetaan nousevan etenkin elinkustannusten nousu sekä maamme turvallisuus Venäjän toiminnan seurauksena.

”Polttoaineiden ja sähkön sekä elintarvikkeiden korkeat hinnat ovat ajaneet tavallisia suomalaisia kotitalouksia taloudelliseen ahdinkoon. Kyseessä eivät ole ainoastaan kaikkein pienituloisimmat, vaan kaikki, jotka joutuvat kärvistelemään koko ajan kasvavien elinkustannusten takia. Autosta riippuvaiselle pienituloiselle etenkin polttoaineiden nykyiset hinnat ovat täysin sietämättömiä. Haja-asutusalueella, joukkoliikenteen ulkopuolella asuvat ovat joutuneet täysin kestämättömään tilanteeseen. Jos tämä vihervasemmistohallitus ei saa mitään aikaiseksi suomalaisia auttaakseen, niin viimeistään seuraavan hallituksen tulee asettaa suomalaiset etusijalle maailmanpelastamisen sijaan. Esimerkiksi maamme liian kireää verotusta on ehdottomasti kevennettävä lähtien liikkeelle polttoaineesta ja elintarvikkeista. Suomen tulee luopua maailman kunnianhimoisimmista ilmastotavoitteista, jos ne tarkoittavat käytännössä sitä, että Suomessa elämisestä ja liikkumisesta tehdään tavalliselle kansalaiselle mahdotonta”, Antikainen vaatii.

Antikainen muistuttaa, että eduskunnassa ainoastaan perussuomalaiset pitävät tavallisten suomalaisten ja suomalaisyritysten puolia vasemmiston ilmastotoimiksi kutsuttua kurjistamispolitiikkaa vastaan. Äänestämällä perussuomalaista ehdokasta seuraavissa eduskuntavaaleissa varmistat, että eduskunnassa istuu jatkossakin myös sellaisia edustajia, jotka asettavat Suomen ja suomalaiset etusijalle.

Sanna Antikainen,
sanna.antikainen@eduskunta.fi