pe 23.2.2024 Muokattu pe 23.2.2024 10:24

PS:n Länsi-Uudenmaan aluevaltuustoryhmässä henkilövaihdoksia

Tiedote

Perussuomalaisten Länsi-Uudenmaan aluevaltuustoryhmässä on ollut viime aikoina jonkin verran henkilövaihdoksia.

Vuoden 2023 puolella aluevaltuutettu Riikka Slunga-Poutsalo erosi aluevaltuustosta ja hänen tilalleen nousi varavaltuutettu Ari Ampuja.

Tämän vuoden puolella aluevaltuutettu ja valtiovarainministeri Riikka Purra ilmoitti erostaan aluevaltuustosta. Hänen tilalleen aluevaltuustoon nousee varavaltuutettu Jaana Valle.

Valtuustoryhmän puheenjohtajaksi valittiin tänä vuonna Ari Ampuja. Samalla hän aloittaa myös aluehallituksen varajäsenen tehtävässä.

Kun aluevaltuusto vahvistaa virallisesti muutokset, niin Perussuomalaisten aluevaltuutetut Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueella ovat: Arja Juvonen, Simo Grönroos, Veli-Matti Laitinen, Henna Kajava, Ari Ampuja ja Jaana Valle. Kansanedustaja Arja Juvonen on myös aluehallituksen jäsen.

Aluevaltuuston toiminta on alkanut tänä vuonna sillä, että on hyväksytty alueellinen hyvinvointisuunnitelma. Seuraavaksi tulee kevään ja kesän aikana päätettäväksi linjaus palvelujen verkostosta. Tämä on iso asia ja tarkoittaa käytännössä sitä, että toimitilojen sijaintia ja tarpeellisuutta joudutaan arvioimaan. Toisaalta palvelut voivat tulla esimerkiksi palveluautolla lähemmäksikin.

Perussuomalaisten valtuustoryhmä ottaa huomioon asiaan liittyvät erilaiset yksityiskohdat Länsi-Uudenmaan eri alueilla samalla, kun yritämme saada hyvinvointialueen taloutta tasapainoon kaikkien alueen asukkaiden palvelutarve huomioiden.

Ari Ampuja
Aluevaltuustoryhmän puheenjohtaja