la 23.5.2015 Muokattu ma 25.5.2015 12:28

Soini: ensin suomalainen työ ja yrittäminen

Perussuomalaiset rp :n sääntömääräinen puoluevaltuuston kokous
Helsinki 23.5.2015

Hallitus tulee parantamaan yritysten kustannuskilpailukykyä. Nyt on yhdessä yritysten kanssa varmistettava, että kohentunut kustannuskilpailukyky parantaa suomalaisten työllistymistä. Siksi on tärkeää, että isot uudet investoinnit kuten Äänekosken tapaiset projektit rakennetaan suomalaisella työvoimalla ja alihankintoja myöten hankinnat tehdään pääsääntöisesti suomalaisilta alan yrityksiltä, vetosi puheenjohtaja Timo Soini.

– Tulevan hallituksen puolueiden puheenjohtajat totesivat yhteisesti tulevan hallituksen värin olevan sinivalkoinen. Se tulee näkymään myös hallituksen linjauksissa. Nyt on yritysten vuoro omalta osaltaan pitää sinivalkoisen politiikan värit kirkkaana. Suurissakaan rakentamishankkeissa ei pidä hakea lyhytnäköisiä voittoja vaan tarkasteltava koko maan kannalta olevaa kokonaishyötyä.

– Valtiovallan rooli on selkeä, eli millä mahdollistetaan Äänekosken tehtaan tapaisten hankkeiden toteutumiset? Valtiovallan tehtävänä on rakentaa tehtaan tarvitsema infrastruktuuri eli tiet ja vastaavat. Mitä useampi suomalainen työllistetään jo rakentamisvaiheessa, sitä suurempi on yhteiskunnan kokonaisetu. Näin varmistetaan investointi- ja veroeurojen helpottavan valtiontalouden tasapainottamista.

Jotain hyvää tuli EU:stakin. EU-tuomioistuin päätti, että Suomen palkkamääräykset koskevat myös lähetettyjä työntekijöitä ja suomalaisilla ammattiliitoilla on kanneoikeus suhteessa ulkomaisiin yrityksiin. Nyt yhdessä tiiviillä yhteistyöllä tulevan hallituksen ja ay-liikkeen kanssa voidaan merkittävästi torjua harmaata taloutta ja varmistaa suomalaisten yritysten yhdenvertainen kilpailuasema suhteessa ulkomaisiin yrityksiin, korosti puheenjohtaja Timo Soini.

Timo Soini
050 512 02 267