to 5.2.2015 Muokattu to 5.2.2015 14:07

Tuumaustunti: Teollisuusduunareiden palkat liipasimella? (video)

pssuora_smallAlexander Stubb, Antti Rinne ja Juha Sipilä syyllistivät duunareita valtiontalouden ahdingosta ja teollisuuden kilpailukyvyn tuhoamisesta. EVA:n pääministeritentissä puhuneiden puheenjohtajien mielestä duunarit ovat saaneet liian suuret palkankorotukset.

Teollisuusduunareiden palkat eivät kuitenkaan ole nousseet kilpailijamaita enempää. Sitä vastoin teollisuuden sähkövero on 14-kertainen ja kotitalouksien 19-kertainen verrattuna EU-minimitasoon.

Ollaanko “liian korkeapalkkaisten suomalaisten” tilalle nyt tuomassa matalapalkkaisia maahanmuuttajia? Kärrätäänkö suomalaiset kortistoon ja matalapalkkaiset maahanmuuttajat tilalle?

Muun muassa näitä asioita käsitellään ”Työmiehen tuumaustunnilla” torstaina 5.2.2014 klo 10 alkaen. Tilaisuus lähetetään suorana verkkolähetyksenä. Näistä ja muistakin ajankohtaisista asioista kertoo puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo ja Ajatuspaja Suomen Perustan toiminnanjohtaja Simo Grönroos. Tilaisuutta isännöi puolueen työmies Matti Putkonen.

Lähetys on päättynyt. Jälkitallenne ohessa:

Tweetit tagilla #tuumaustunti