pe 1.2.2013 Muokattu pe 1.2.2013 10:04

PS Helsingin valtuustoryhmä harkitsee valitusta kaupunginjohtajien palkankorotuksista

Tiedote 1.2.2013
Julkaisuvapaa

Helsingin kaupungin Perussuomalaisten valtuustoryhmä harkitsee valituksen tekemistä tehdystä päätöksestä korottaa kaupunginjohtajien palkkaa 6:lla prosentilla.

Helsingin kaupungin Perussuomalaisten valtuustoryhmä on tyytymätön tehtyyn päätökseen korottaa kaupunginjohtajien palkkaa 6:lla prosentilla, jolloin kaupunginjohtajan palkka nousee n. 900 eurolla ja on tällöin 15 300 euroa plus muut edut ja apulaiskaupunginjohtajan palkka nousee n. 724 eurolla ja on silloin 12 800 plus muut edut.

Kaupunginhallituksessa Perussuomalaiset yrittivät parhaansa mukaan vastustaa palkankorotusta taloudellisesti tiukkana aikana. Tienaahan Helsingin kaupunginjohtaja nyt enemmän kuin New Yorkin ja Lontoon pormestarit, joten tällainen palkka ei ole kansainvälisessä mittakaavassakaan kohtuullinen ja sen korottaminen jopa pöyristyttävää.

Perussuomalaisten valtuustoryhmä haluaa näyttää äänestäjilleen minkälaista moraalia he kannattavat taloudellisesti huonona aikana. Tavallisen väestön taloudellista taustaa vasten tämä palkankorotusasia saa valtavat mittasuhteet ja on moraalisesti merkittävä. Korkeapalkkaisia johtajia on maassamme paljon.

Perussuomalaisten valtuustoryhmä ihmettelee miksi kaupunginhallituksen päätöksestä, joka koski kaupunginjohtajien palkankorotusta oli ensin väärä muutoksenhakukuulutus, joka käytännössä tarkoitti sitä, ettei päätöksestä voitu valittaa. Yritettiinkö näin tahallisesti estää valituksen tekeminen? Asiaan tuli kuitenkin muutos ja nyt päätöksestä saa valittaa.

Perussuomalaisten Helsingin kaupungin valtuustoryhmä päätti 30.1.2013 kokouksessaan harkita valittaa hallinto-oikeuteen kaupunginhallituksen päätöksestä (1436 ja 1437 §:t) korottaa kaupunginjohtajien palkkaa.

Lisätietoja antaa tarvittaessa:
Harri Lindell, Helsingin kaupungin Perussuomalaisten valtuustoryhmän pj.
puh: 0407499362