ke 17.12.2014 Muokattu ke 17.12.2014 13:28

Turunen ja Lindström: Joululahja Kouvolalle

TIEDOTE 17.12.2014

Tänään saimme todella hyviä uutisia Kouvolaan. TEM on pitkän ja perusteellisen harkinnan jälkeen tehnyt päätöksen myöntää 30 miljoonan euron energiatuen Myllykoskelle sijoitettavalle bioetanolitehtaalle.

Perussuomalaisten kansanedustaja Kaj Turunen toteaa: “Savonlinnalainen yrittäjä Aate Laukkanen on tehnyt vuosia töitä bioetanolitehtaan ja Suomen Bioetanoli Oy:n eteen. Tänään tästä työstä tulee ensimmäinen palkinto energia-avustuksen myöntämisen kautta.”

Tehdasprojekti on vasta alussa ja konkreettiset työt edessä.

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Jari Lindström huomauttaakin, että Kouvolasta löytyy osaamista, niin kehitysyhtiö Kinnon, kaupungin muun organisaation kuin kaupungin yrittäjienkin puolelta. ”Työvoimaa teolliseen toimintaan löytyy myös alueeltamme sekä valmiutta alan koulutukseen”, Lindström toteaa.

Turunen ja Lindström kiittävät määrätietoisesta työstä elinkeinoministeri Vapaavuorta, TEM:n virkamiehiä ja kaikkia niitä tahoja, jotka ovat omalla panoksellaan vaikuttaneet tämän tärkeän hankkeen etenemiseen.

Päätös on merkittävä piristysruiske teollisen rakennemuutoksen alueelle ja tuo uskoa tulevaisuuteen.

LISÄTIEDOT:

Jari Lindström, kansanedustaja/ ps Kouvola