la 5.4.2014 Muokattu to 10.4.2014 17:15

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jari Lindström huolissaan hallituksen toimintakyvystä

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä
Tiedote 5.4.2014

Pääministeri Jyrki Kataisen ilmoitus jättää Kokoomuksen puheenjohtajan ja samalla pääministerin tehtävät oli yllätys. Perussuomalaiset ovat moneen kertaan kysyneet hallituksen toimintakyvyn perään ja pääministerin ilmoitus on omiaan vahvistamaan epäilyjä toimintakyvyn suhteen. Maan talous ja työllisyys kyntää todella syvällä ja nyt pääministeri kertoo jättävänsä tehtävänsä kesken hallituskauden ja tähtäävänsä kansainvälisiin tehtäviin.

Saman päivän Ykkösaamussa valtiovarainministeri Jutta Urpilainen ilmoitti, että hallitus on tehnyt nyt kaikki sopeutustoimet ja keskittyy niiden toimenpanoon. Onko nyt siis todella tehty kaikki tarpeellinen Suomen hyväksi? Kun lisäksi Urpilainen on haastettu puheenjohtajan paikalla, voi käydä niin, että kahden merkittävimmän ministerin salkku menee uusjakoon. Mitä se taas tarkoittaa hallituksen toimintakyvylle, jos näin vaativille paikoille istutetaan henkilöitä, joilla ei ole kokemusta niistä? Ja ennen kaikkea, mikä merkitys tällä on Suomelle? Tämä on seikka, josta perussuomalaiset ovat todella huolestuneita.

Jari Lindström,
Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja