PS SuomiAreenalla

Perussuomalaiset osallistuvat vahvalla edustuksella heinäkuun poliittiseen suurtapahtumaan, Porissa järjestettävään SuomiAreenaan. Tälle sivulle kootaan poimintoja keskustelutilaisuuksista. Täydellinen ohjelmaluettelo löytyy MTV3:n sivuilta. Perussuomalaisten oma puoluepäivä on torstaina, ja silloin nähdään PS-päätapahtumana debatti ruotsidemokraattien kanssa.

HUOM: Lähetyksiä voi seurata MTV3:n tarjoamien verkkolähetysten kautta. MTV:n mukaan kaikkia Eetunlavan tapahtumia ei lähetetä, kuten ei myöskään kaikkia torivartteja. Muiden lavojen esitykset lähetetään pääosin verkossa. Lisäämme tänne verkkolähetysten osoitteet mahdollisuuksien mukaan.

Jos olet Porissa paikan päällä, käy tutustumassa PS:n puoluetelttaan maikkarin päälavan lähellä. Löydät sieltä tuttuja kasvoja.

TIISTAI 17.7

Klo 14.30-15.30

Diktaattori vai demokraatti?

Osallistujat: Jussi Halla-aho puheenjohtaja, Perussuomalaiset, Touko Aalto puheenjohtaja, Vihreät, Li Andersson puheenjohtaja, Vasemmistoliitto, Sari Essayah puheenjohtaja, Kristillisdemokraatit, Anna-Maja Henriksson puheenjohtaja, RKP, Antti Rinne puheenjohtaja, SDP, Annika Saarikko perhe- ja peruspalveluministeri, Keskusta, Saara-Sofia Sirén kansanedustaja, Kokoomus, Sampo Terho puheenjohtaja, Sininen tulevaisuus. Tilaisuuden juontaa Kirsi Heikel, Yle.

Järjestäjänä Puolueiden kansainvälinen demokratiayhteistyö – Demo ry. Eetunaukion lava.

Klo 16-17
Tulevaisuuden sosiaaliturva – Uutta, vanhaa vai kierrätettyä?

Osallistujat: Jussi Halla-aho puheenjohtaja, Perussuomalaiset, Touko Aalto puheenjohtaja, Vihreät, Li Andersson puheenjohtaja, Vasemmistoliitto, Sari Essayah puheenjohtaja, Kristillisdemokraatit, Hannakaisa Heikkinen kansanedustaja, Keskusta, Anna-Maja Henriksson puheenjohtaja, RKP, Antti Rinne puheenjohtaja, SDP, Arto Satonen kansanedustaja, Kokoomus, Sampo Terho puheenjohtaja, Sininen tulevaisuus. Tilaisuuden juontavat Mtv3 Uutisten Jaakko Loikkanen ja Nina Rahkola

Tilaisuuden järjestävät Kansaneläkelaitos Kela sekä Sosiaali- ja terveysministeriö. Puuvillan kauppakeskus.

Klo 17:30-18:30

Terveysdebatti: Hallitus vastaan oppositio – Miten hyvinvointia kaikille?

Arja Juvonen kansanedustaja, Perussuomalaiset, Outi Alanko-Kahiluoto kansanedustaja, Vihreät, Hannakaisa Heikkinen kansanedustaja, Keskusta, Krista Kiuru kansanedustaja, SDP, Jaana Laitinen-Pesola kansanedustaja, Kokoomus, Ulla Parviainen kansanedustaja, Keskusta, Aino-Kaisa Pekonen kansanedustaja, Vasemmistoliitto, Pekka Puska kansanedustaja, Keskusta, Sari Raassina kansanedustaja, Kokoomus, Veronica Rehn-Kivi kansanedustaja, RKP, Kristiina Salonen kansanedustaja, SDP, Martti Talja kansanedustaja, Keskusta. Tilaisuuden juontaa Jussi-Pekka Rantanen.

Tilaisuuden järjestää Eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunta. Puuvillan kauppakeskus.

Klo 18:00-19:30

Suomi Areena 2018: Puheenjohtajatentti

Jussi Halla-aho puheenjohtaja, Perussuomalaiset, Touko Aalto puheenjohtaja, Vihreät, Li Andersson puheenjohtaja, Vasemmistoliitto, Sari Essayah puheenjohtaja, Kristillisdemokraatit, Anna-Maja Henriksson puheenjohtaja, RKP, Petteri Orpo puheenjohtaja, Kokoomus, Antti Rinne puheenjohtaja, SDP, Juha Sipilä puheenjohtaja, Keskusta, Sampo Terho puheenjohtaja, Sininen tulevaisuus. Tilaisuuden juotavat Mtv3 Uutisten Juha Kaija ja Jussi Kärki.

Tilaisuuden järjestää Mediahub. MTV-lava, Kauppatori.

KESKIVIIKKO 18.6

Klo 10:00-11:00

Eduskuntavaalit 2019 – Jytky vai jämähdys?

Laura Huhtasaari kansanedustaja, Perussuomalaiset, Li Andersson kansanedustaja, puheenjohtaja, Vasemmistoliitto, Hannakaisa Heikkinen kansanedustaja, Keskusta, Anne-Mari Virolainen ulkomaankauppa- ja kehitysministeri, Kokoomus. Tilaisuuden juontavat Alberto Claramunt (kokoomuksen Nykypäivä-lehti sekä Suomen Kuvalehden Heikki Vento)

Tilaisuuden järjestää Nykypäivä / Verkkouutiset. Puuvillan kauppakeskus.

Klo 12:00-12:20

Torivartti / Perus-Kike Areenalla

Puhujana: Ritva “Kike” Elomaa, perussuomalaiset

MTV-lava

Puolueet yhdessä: Tasa-arvotyö

Puhujat: Kike Elomaa puheenjohtaja, Perussuomalaiset Naiset, Emma Kari puheenjohtaja, Vihreät Naiset, Lotta Keskinen varapuheenjohtaja, Svenska Kvinnoförbundet, RKP:n naisjärjestö, Marja Nousiainen puheenjohtaja, Siniset naiset, Ulla Parviainen puheenjohtaja, Keskustanaiset, Saila Ruuth puhenainen, Vasemmistonaiset, Tiina Tuomela puheenjohtaja, KD Naiset, Tytti Tuppurainen puheenjohtaja, Demarinaiset, Sofia Vikman puheenjohtaja, Kokoomuksen Naisten Liitto. Tilaisuuden juontavat Sallamaari Muhonen Naisasialiitto Unionista sekä Johanna Pakkanen NYTKIS ry:stä.

Tilaisuuden järjestävät eduskuntapuolueet yhdessä. Torivartti / MTV-lava.

Klo 14:30-15:30

Satakunnan kansanedustajat lauteilla – Suomi tarvitsee Satakunnan!

Puhujat: Laura Huhtasaari kansanedustaja, Perussuomalaiset, Ari Jalonen kansanedustaja, Sininen tulevaisuus, Kauko Juhantalo kansanedustaja, Keskusta, Timo Kalli kansanedustaja, Keskusta, Krista Kiuru kansanedustaja, SDP, Jaana Laitinen-Pesola kansanedustaja, Kokoomus, Jari Myllykoski kansanedustaja, Vasemmistoliitto, Kristiina Salonen kansanedustaja, SDP. Tilaisuuden juontaa Ylen Antti Laakso.

Tilaisuuden järjestää Satakuntaliitto. Eetunaukion lava.

Klo 16:00-17:00

Hybridiuhkat, terrorismi ja järjestäytynyt rikollisuus – mihin Suomi menee?

Osallistujat: Juho Eerola hallintovaliokunnan puheenjohtaja, kansanedustaja Perussuomalaiset, Mika Kari kansanedustaja, SDP, Timo V. Korhonen varapuheenjohtaja, kansanedustaja, Keskusta, Antti Pelttari päällikkö, poliisineuvos, Suojelupoliisi, Mari-Leena Talvitie ansanedustaja, Kokoomus. Tilaisuuden juontaa Marko Junkkari HS.

Tilaisuuden järjestää Eduskunnan hallintovaliokunta. Paikka: BEPOP.

Klo 17:30-18:30

SK Megavisa: hallitus vastaan oppositio – kumpi tietää enemmän tai arvaa paremmin Puuvillan kauppakeskus

Osallistujat: Kike Elomaa kansanedustaja, Perussuomalaiset, Simon Elo kansanedustaja, Sininen tulevaisuus, Antti Kaikkonen kansanedustaja, Keskusta, Silvia Modig kansanedustaja, Vasemmistoliitto, Ville Niinistö kansanedustaja, Vihreät, Anne-Mari Virolainen ulkomaankauppa- ja kehitysministeri, Kokoomus. Tilaisuuden juontavat Ville Pernaa päätoimittaja,Suomen Kuvalehti, Jaakko Saariluoma juontaja, Heikki Vento toimittaja,Suomen Kuvalehti, Salla Vuorikoski toimittaja,Suomen Kuvalehti

Järjestäjänä: Suomen Kuvalehti. Puuvillan kauppakeskus.

SuomiAreena 2018: Tulevaisuuden toivot

Osallistujat: Sebastian Tynkkynen kaupunginvaltuutettu, Perussuomalaiset, Tiina Ahva puheenjohtaja, Siniset nuoret, Bella Forsgren puoluehallituksen jäsen, Vihreät, Hilkka Kemppi kunnanvaltuuston puheenjohtaja, Keskusta, Mikkel Näkkäläjärvi puheenjohtaja, Demarinuoret, Aleksi Sarasmaa puheenjohtaja, KD-nuoret, Ida Schauman kaupunginvaltuutettu, RKP, Henrik Vuornos puheenjohtaja, Kokoomusnuoret, Hanna-Marilla Zidan puheenjohtaja, Vasemmistonuoret. Tilaisuuden juontaa Juha Kaija (mtv)

Tilaisuuden järjestäjä on Mediahub. MTV3-lava.

TORSTAI 19.7

Klo 11:30-12:30

Perussuomalaisten puoluepäivä: Perussuomalaiset meets ruotsidemokraatit: uhka vai mahdollisuus?

** HUOM: TÄMÄ ON PERUSSUOMALAISTEN PÄÄTAPAHTUMA **

Keskustelijat: Jussi Halla-aho puheenjohtaja, Perussuomalaiset, Laura Huhtasaari varapuheenjohtaja, Perussuomalaiset, Richard Jomshof puoluesihteeri, Ruotsidemokraatit, Peter Lundgren europarlamentaarikko, Ruotsidemokraatit, ECR. Tilaisuuden juontaa poliittinen suunnittelija Riikka Purra.

Keskustelu käydään englanniksi.

Tapahtuman järjestävät perussuomalaiset. Purje-lava.

Klo 12:20-12:40

Riskit, vaarallisuus ja huoli – pelkäämmekö oikeita asioita?

Keskustelijat: Piia Aallonharja kunnanvaltuutettu, IT-asiantuntija, Suomen Ekomodernistit ry, Iida Ruishalme biologian maisteri, tiedebloggaaja @ Thoughtscapism, Suomen Ekomodernistit ry, Tea Törmänen eläinten käyttäytymistieteiden maisteri, tohtorikoulutettava, Suomen Ekomodernistit ry.

Järjestäjänä: Suomen Ekomodernistit ry. MTV-lava.

Klo 14:00-16:30

SuomiAreenan jalkapalloturnaus: kansanedustajat ja viihdetaiteilijat viheriöllä

PS:stä mukana Mika Niikko.

Tilaisuuden järjestää FC Jazz Juniorit ry. Herralahden kenttä, Paanakedonkatu 5

Klo 14:30-15:30.

Puolueet yhdessä: nuorisoliittojen puheenjohtajat lavalla

Keskustelijat: Samuli Voutila puheenjohtaja, Perussuomalaiset Nuoret, Tiina Ahva puheenjohtaja, Siniset nuoret, Christoffer Ingo puheenjohtaja, Svensk Ungdom, RKP:n nuorisojärjestö, Suvi Mäkeläinen puheenjohtaja, Keskustanuoret, Mikkel Näkkäläjärvi puheenjohtaja, Demarinuoret, Aleksi Sarasmaa puheenjohtaja, KD nuoret, Iiris Suomela puheenjohtaja, Vihreät nuoret, Henrik Vuornos puheenjohtaja, Kokoomuksen Nuorten Liitto, Hanna-Marilla Zidan puheenjohtaja, Vasemmistonuoret. Tilaisuuden juontaa Allianssin Elisa Gebhard

Tilaisuuden järjestävät eduskuntapuolueet yhdessä. MTV-lava.

Vain poliitikon elämää

Kike Elomaa kansanedustaja, Perussuomalaiset, Touko Aalto kansanedustaja, Vihreät, Maarit Feldt-Ranta kansanedustaja, SDP, Susanna Koski kansanedustaja, Kokoomus, Seppo Kääriäinen kansanedustaja, Keskusta. Juontajina HS:n Marko Junkkari ja Jaakko Lyytinen.

Tilaisuuden järjestää HS. Puuvillan kauppakeskus.

Klo 16:00-17:00

Arvopuhe

Jussi Halla-aho puheenjohtaja, Perussuomalaiset, Li Andersson puheenjohtaja, Vasemmistoliitto, Tiina Elovaara varapuheenjohtaja, Sininen tulevaisuus, Tarja Halonen presidentti, Hussein al-Taee rauhanvälittäjä, CMI. Tilaisuuden juontavat MTV Uutisten Tomi Heinonen ja Mediahubin Mari Haavisto.

Tilaisuuden järjestää Mediahub. MTV-lava.

+++

Klo 16:00-17:00 (koko päivän kestävä tilaisuus, perussuomalaisten Ville Tavio mukana klo 16 alkaen.)

Lounais-Suomen ihme – koko kansan etu

Senaattorit vs. Teinit. Lounais-Suomen kansanedustajat Suomen Nuorisovaltuustojen liitto ry:n Lounais-Suomen piirin tiukoissa pihdeissä. Pihdeissä Ville Tavio (ps.), Olavi Ala-Nissilä, Eeva-Johanna Eloranta, Ari Jalonen, Ilkka Kanerva, Krista Kiuru, Jaana Laitinen-Pesola, Jari Myllykoski, Kristiina Salonen, Saara-Sofia Sirén ja Stefan Wallin.

PERJANTAI

Klo 10:00-11:00

Nuoret kysyy – Mikä hiton uusi normaali?

Laura Huhtasaari kansanedustaja, Perussuomalaiset, Maryan Abdulkarim kirjoittaja, Vera Gergov ammattiasioista vastaava psykologi,Suomen Psykologiliitto, Kai Mykkänen sisäministeri, Kokoomus, Antti Seitamaa projektipäällikkö, Sakki ry. Tilaisuuden juontavat Zahra Sara Karimy, koululainen,

Cultura-säätiön medialeiri sekä Aleksanteri Lindh, lukiolainen, Cultura-säätiön medialeiri.

Tilaisuuden järjestää Cultura-säätiö. BEPOP.

Klo 11:30-12:30

Puhutaan puolustuksesta – pakollinen EU-debatti

Keskustelijat: Pirkko Ruohonen-Lerner euroopan parlamentin jäsen, Perussuomalaiset, ECR, Liisa Jaakonsaari euroopan parlamentin jäsen, SDP, S&D, Jyrki Katainen varapuheenjohtaja, Euroopan komissio, Jouni Ovaska puheenjohtaja, Eurooppalainen Suomi, Olli Ruutuvara toimitusjohtaja, Euroopan puolustusvirasto EDA, Petri Sarvamaa euroopan parlamentin jäsen, Kokoomus, EPP. Tilaisuuden juontaa kenraaliluutnantti Esa Pulkkinen, Euroopan unionin sotilasesikunta.

Tilaisuuden järjestävät Euroopan komission Suomen-edustusto, Eurooppalainen Suomi ry ja Euroopan parlamentin Suomen-toimisto. Puuvillan kauppakeskus.

Klo 13:00-14:00

Väitellen vaaleihin – kenestä debattitähti?

Keskustelijat: Samuli Voutila puheenjohtaja, Perussuomalaiset Nuoret, Tiina Ahva puheenjohtaja, Siniset Nuoret, Christoffer Ingo puheenjohtaja, RKP-nuoret, Suvi Mäkelainen puheenjohtaja, Keskustanuoret, Mari K. Niemi johtaja,Vaasan yliopisto, InnoLab, Mikkel Näkkäläjärvi puheenjohtaja, Demarinuoret, Aleksi Sarasmaa puheenjohtaja, KD Nuoret, Sameli Sivonen puheenjohtaja, Vihreät nuoret, Henrik Vuornos puheenjohtaja, Kokoomuksen Nuorten Liitto, Hanna-Marilla Zidan puheenjohtaja, Vasemmistonuoret. Tilaisuuden juontaa Tuomas Peltomäki HS.

Tilaisuuden järjestäjä Eurofacts. Kaupungintalon piha.