PS-Tunnus

Ota käyttöön oma PS-Tunnus

Tunnuksella voit hoitaa kaikkia seuraavia asioita:

• kaikki: kirjautua kommentoimaan Suomen Uutisten juttuja,
  • jäsen: kirjoittaa omaa PS-blogia,
  • jäsen: osallistua sisäiseen keskustelualueeseen,
  • jäsen: ilmoittautua ehdolle vaaleihin ja päivittää ehdokkuuden hyväksymisen jälkeen omaa ehdokasesittelysivua,
  • nettivastaava: päivittää yhdistyksen nettisivuja,
  • vaalivastaava: hallinnoida piirin vaalityökalua.

Kun olet luonut itsellesi oman PS-Tunnuksen, pääset heti kirjautumaan ja kommentoimaan Suomen Uutisten juttuja. Muut tunnuksen käyttöoikeudet lisätään/poistetaan pyynnöstä tuki@nullperussuomalaiset.fi sähköpostiosoitteesta.

Näin luot oman PS-Tunnuksen

Tunnuksen luominen/rekisteröiminen tapahtuu puolueen etusivun oikeassa yläkulmassa olevasta Rekisteröidy-painikkeesta:

1. Kirjoita painikkeesta ponnahtavaan rekisteröitymisikkunaan: etunimi, sukunimi ja käytössäsi oleva sähköpostiosoite sekä paina Rekisteröidy-painiketta. Tarkista, että tämän vaiheen jälkeen verkkosivulle tulee viesti: ”Käyttäjätilisi on luotu. Löydät ohjeet tilin aktivoinnista sähköpostistasi.”
  2. Järjestelmä lähettää saman tien sähköpostiisi tunnuksen aktivointiviestin, jossa on: käyttäjätunnuksesi sekä linkki PS-tunnuksesi aktivoimista varten. Jos viestiä ei näy Saapuneet-kansiossa, niin tarkista, ettei se ole mennyt Roskaposti-kansioon. Mikäli et saa viestiä, kokeile rekisteröityä uudelleen, sillä saatoit ehkä kirjoittaa sähköpostiosoitteen virheellisesti. Mikäli et toisen rekisteröintiyrityksen jälkeenkään saa viestiä, ota yhteys tuki-sähköpostiin ja me selvitämme mitä asia johtuu sekä hoidamme rekisteröinnin kuntoon.
  3. Klikkaa Aktivoi PS-tunnuksesi-viestissä olevaa aktivointilinkkiä. Aktivoinnin yhteydessä sinua pyydetään luomaan salasana. Luo salasana, jossa on vähintään kuusi (6) merkkiä. Kirjoita: Uusi salasana ja Toista uusi salasana, paina Tallenna. Tämän jälkeen näytölle tulee PS-profiilisi tiedot ja tunnuksesi on käyttövalmis.

Kysymyksiä ja vastauksia

1. Kuka voi rekisteröidä PS-Tunnuksen
2. Kuinka rekisteröidyn PS-Tunnuksen käyttäjäksi
3. Mitä PS-tunnuksen aktivointi tarkoittaa
4. Voiko PS-tunnuksen käyttäjänimen vaihtaa
5. Mikä on käyttäjänimeni
6. Unohdin PS-Tunnukseni salasanan. Mitä teen?
7. PS-Tunnuksen rekisteröintiin käyttämäni sähköpostiosoite ei ole enää käytössäni, mitä teen?
8. Olen vaihtanut sähköpostiosoitetta, miten päivitän sen profiiliini?
9. Minkälainen on hyvä salasana?
10. Ovatko rekisteröityessäni antamani tiedot muiden käyttäjien katseltavissa?
11. Voiko yhdellä henkilöllä olla useampi PS-Tunnus?
12. Tunnusten luominen ei onnistu, saan ilmoituksen: Sähköpostiosoite on jo valittu – mitä teen?
13. Tarvitseeko profiilin kaikki perustiedot täyttää?
14. Kuka voi nähdä profiilini sisällön?
15. Kuinka voin muokata profiiliani?
16. Miten voi lisätä/vaihtaa profiiliini kuvan?

1. Kuka voi rekisteröidä PS-Tunnuksen

Jokainen, joka haluaa kommentoida Suomen Uutisten juttuja. Lisäksi puolueen jäsen, edustaja, luottamushenkilö, ehdokas jne. voi rekisteröidä itselleen PS-Tunnuksen.

2. Kuinka rekisteröidyn PS-Tunnuksen käyttäjäksi

Rekisteröityminen ja oman PS-Tunnuksen luominen tapahtuu puolueen etusivun www.perussuomalaiset.fi oikeassa yläkulmassa olevasta Rekisteröidy-painikkeesta.

3. Mitä PS-tunnuksen aktivointi tarkoittaa

Jokaisesta tunnusten rekisteröinnistä lähetetään aktivointiviesti rekisteröinnin yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen. Rekisteröintijärjestelmä varmistaa tällä tavoin, että tunnusten käyttäjät ovat henkilöitä. Varmista siksi, että kirjoitat sähköpostiosoitteesi oikein.

4. Voiko PS-tunnuksen käyttäjänimen vaihtaa

Ei, järjestelmä muodostaa automaattisesti käyttäjätunnuksen rekisteröityneen henkilön etu -ja sukunimestä.

5. Mikä on käyttäjätunnus

Kun rekisteröidyt PS-Tunnuksen käyttäjäksi, lähetämme aktivointiviestissä käyttöösi järjestelmän luoman käyttäjätunnuksen.

6. Unohdin PS-Tunnukseni salasanan. Mitä teen?

Toimi seuraavasti:

1. Kirjaudu Salasanan nollaus-sivulle: https://tunnistus.perussuomalaiset.fi/palautus .
  2. Syötä ponnahdusikkunaan sähköpostiosoitteesi, paina Palauta-painiketta ja sinulle lähetetään ohjeet salasanan nollaamiseen/uusimiseen. Jos viestiä ei näy Saapuneet-kansiossa, niin tarkista, ettei se ole mennyt Roskaposti-kansioon. Mikäli et saa viestiä, kokeile nollausta uudelleen, sillä saatoit ehkä kirjoittaa sähköpostiosoitteen virheellisesti.
  3. Seuraa viestissä saamiasi ohjeita salasanan nollaamiseen.
  4. Kirjaudu sen jälkeen palveluun saamallasi käyttäjätunnuksella sekä uudella salasanallasi osoitteesta: https://tunnistus.perussuomalaiset.fi/login .

Jos muistat salasanasi, kirjaudu sisään ja mene profiilisi asetuksiin. Täällä voit vaihtaa yhteystietoihisi uuden sähköpostiosoitteen. Jos olet unohtanut salasanasi etkä pääse enää alkuperäiseen sähköpostiin, et voi nollata tunnuksiisi liitettyä salasanaa. Ota silloin yhteyttä käyttäjätukeen: tuki@nullperussuomalaiset.fi , jotta voimme päivittää tietoihisi uuden sähköpostiosoitteesi. Uuden sähköpostiosoitteen kautta voit sen jälkeen nollata/uusia PS-Tunnuksesi salasanan ja kirjautua sen jälkeen palveluun.

8. Olen vaihtanut sähköpostiosoitetta, miten päivitän sen profiiliini?

Helposti! Kirjaudu käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi palveluun osoitteessa: https://tunnistus.perussuomalaiset.fi/login ja valitse Muokkaa profiilia, Yhteystiedot, kirjoita Sähköposti-kenttään uusi sähköpostisi ja paina: Tallenna muutokset.

9. Minkälainen on hyvä salasana?

Salasanaa valitessa kannattaa muistaa muutama perusasia:
– hyvässä salasanassa on vähintään 6 merkkiä,
– sana ei ole oma käyttäjänimesi (eikä muukaan nimi),
– sanaa ei löydy sellaisenaan sanakirjasta,
– salasanassa on vähintään yksi numero,
– salasanassa ei ole peräkkäisiä numeroita.

10. Ovatko rekisteröityessäni antamani tiedot muiden käyttäjien katseltavissa?

Eivät ole, rekisteröitymisvaiheessa vain puolueen ylläpito näkee yhteystietosi. Emme luovuta rekisteröintietoetojasi ulkopuolisille.

11. Voiko yhdellä henkilöllä olla useampi PS-Tunnus?

Ei, sillä jokainen tunnus vaatii eri henkilön ja sähköpostiosoitteen rekisteröimisen järjestelmään.

Yksi sähköposti voidaan rekisteröidä PS-tunnusten järjestelmään vain yhden kerran. Tarkista siis oletko jo aikaisemmin rekisteröinyt PS-Tunnuksen itsellesi. Toimi seuraavasti:

2. Syötä ponnahdusikkunaan sähköpostiosoitteesi, paina Palauta-painiketta ja sinulle lähetetään ohjeet salasanan nollaamiseen. Jos viestiä ei näy Saapuneet-kansiossa, niin tarkista, ettei se ole mennyt Roskaposti-kansioon. Mikäli et saa viestiä, kokeile nollausta uudelleen, sillä saatoit ehkä kirjoittaa sähköpostiosoitteen virheellisesti.
  3. Seuraa viestissä saamiasi ohjeita salasanan nollaamiseen.

Jos olet varma, että et ole aiemmin rekisteröinyt sähköpostiosoitettasi PS-käyttäjätunnusjärjestelmään tai nollaus ei onnistu, ota yhteyttä sähköpostilla tuki@nullperussuomalaiset.fi käyttäjätukeen.

13. Tarvitseeko profiilin kaikki perustiedot täyttää?

Profiilissa ei ole pakollisia tietoja mutta käyttäjän tunnistamisen sujumisen vuoksi on tärkeää, että siellä on etu -ja sukunimesi kokonaisuudessaan, paikkakuntatieto, ajantasainen sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Lisäksi voit lisätä: tittelin, profiilikuvan, kotisivujen verkko-osoitteen ja esittelytekstin itsestäsi.

14. Kuka voi nähdä profiilini sisällön?

Kaikki muut profiilisi tiedot, paitsi puhelinnumero näkyvät seuraavasti:

• Sisäisellä keskustelualueella näkyvät nimesi ja profiilikuvasi.
  • Jos julkaiset blogia puolueen sivuilla olevassa blogit.perussuomalaiset.fi -sivuilla, siellä näkyvät nimesi, tittelit, verkkosivuosoitteesi ja sähköpostiosoitteesi. Sähköpostiosoitteesi näkyy vain, jos olet merkinnyt sen asetuksissa julkiseksi.

15. Kuinka voin muokata profiiliani?

Kirjaudu sisään www.perussuomalaiset.fi sivujen kautta. Valitse Muokkaa profiilia, Profiilin asetukset, muista klikata ”Tallenna muutokset” kun olet valmis.

16. Miten voi lisätä/vaihtaa profiiliini kuvan?

Helposti. Valitse Muokkaa profiilia, Vaihda kuva. Selaa-painikkeen kautta valitse koneeltasi kuva, jonka haluat ladata profiiliin. Muista klikata ”Tallenna muutokset” kun olet valmis.

Ongelmatilanteissa ota yhteyttä:
tuki@nullperussuomalaiset.fi tai 040 661 6919.