PS-Tunnus ohjeita

Kysymyksiä ja vastauksia

1. Mihin PS-Tunnusta käytetään?
2. Miten saan käyttööni PS-Tunnuksen?
3. Voiko PS-tunnuksen käyttäjänimen vaihtaa
4. Mikä on käyttäjätunnukseni
5. Unohdin PS-Tunnukseni salasanan. Mitä teen?
6. PS-Tunnukseen rekisteröity sähköpostiosoite ei ole enää käytössäni, mitä teen?
7. Olen vaihtanut sähköpostiosoitetta, miten päivitän sen PS-Tunnuksen profiilitietoihin?
8. Mitkä ovat PS-Tunnuksen salasanavaatimukset?
9. Ovatko rekisteröityessäni antamani tiedot muiden käyttäjien katseltavissa?
11. Voiko yhdellä henkilöllä olla useampi PS-Tunnus?
12. Kuka voi nähdä PS-Tunnukseni profiilin sisällön?
13. Kuinka voin muokata PS-Tunnukseni profiilitietoja?
14. Miten voin lisätä/vaihtaa PS-Tunnukseni profiilikuvan?
15. Sain salasanan nollausviestin sähköpostiini mutta en ole tilannut sitä?

1. Mihin PS-Tunnusta käytetään?

PS-Tunnusta käyttää puolueen jäsen kirjautuessaan niihin palveluihin, joihin hänelle on myönnetty käyttäjäoikeus. Näitä palveluja ovat esim. yhdistyksen nettisivujen ylläpito-oikeudet, puolueen blogialustan kirjoittajaoikeudet sekä oikeudet vaaligalleriaan.

2. Miten saan käyttööni PS-Tunnuksen?

Kun yhdistys on valinnut sinut nettisivujen ylläpitäjäksi, lähettää puheenjohtajanne oikeuksien myöntämisestä tukipyynnön osoitteeseen: tuki@perussuomalaiset.fi.

Viestissä ilmoitetaan kenelle oikeudet, on tarkoitus myöntää (jäsenen etunimi, sukunimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero). Tunnistamisen jälkeen saat sähköpostin, jossa käyttäjätunnuksen tiedot sekä ohjeet yhdistyksen nettisivuille kirjautumiseen.

Puolueen blogialustan kirjoittajaoikeudet pyydetään lähettämällä tukipyyntö osoitteeseen: tuki@perussuomalaiset.fi. Liitä viestiin jäsentietosi. Käsittelyn jälkeen saa viestin, jossa on käyttäjätunnuksen tiedot sekä ohjeet blogialustalle kirjautumiseen jne.

Vaaleihin liittyvistä käyttäjäoikeksista ilmoitetaan tukipalvelusta suoraan ehdokkaille ja ylläpitäjille. Myös sitoutumaton ehdokas saa käyttöönsä PS-Tunnuksen.

3. Voiko PS-tunnuksen käyttäjänimen vaihtaa

Ei, järjestelmään tallennetaan aina rekisteröitävän henkilön etu -ja sukunimi.

4. Mikä on käyttäjätunnukseni

Kun olemme rekisteröineet sinulle PS-Tunnuksen on käyttäjätunnus etunimesi ja sukunimesi pienellä yhteen kirjoitettuna (ilman ä tai ö-kirjainten pilkkuja) esim. Ville Virtanen nimisen henkilön käyttäjätunnus on: villevirtanen .

5. Unohdin PS-Tunnukseni salasanan. Mitä teen?

Toimi seuraavasti:

1. Kirjaudu Salasanan nollaus-sivulle: paina Kirjaudu sisään-painikkeessa olevaa Unohtunut salasana-linkkiä.
  2. Syötä ponnahdusikkunaan sähköpostiosoitteesi, joka on liitetty PS-Tunnukseesi. Paina Palauta-painiketta ja sinulle lähetetään ohjeet salasanan nollaamiseen/uusimiseen. Jos viestiä ei näy Saapuneet-kansiossa, niin tarkista, ettei se ole mennyt Roskaposti-kansioon. Mikäli et saa viestiä, kokeile nollausta uudelleen, sillä saatoit ehkä kirjoittaa sähköpostiosoitteen virheellisesti.
  3. Seuraa viestissä saamiasi ohjeita salasanan nollaamiseen ja huomioi salasanan muotovaatimukset, jotka ovat:
    • salasanassa tulee olla vähintään 10 merkkiä, jotka ovat
    • sekä pieniä, että isoja kirjaimia ja, jossa on
    • yksi tai useampi numero sekä
    • yksi seuraavista kahdeksasta erikoismerkistä: @, $, !, %, *, #, ?, £ .
    • Huomioi, että pilkut ja pisteet, jotka erottavat yllä olevat erikoismerkit eivät ole ao. merkkejä.
  4. Kirjaudu sen jälkeen palveluun saamallasi käyttäjätunnuksella sekä uudella salasanallasi osoitteesta puolueen etusivun Kirjaudu sisään -painikkeesta.

Jos salasanan palautus ei onnistu, niin ota yhteyttä: tuki@perussuomalaiset.fi.

Jos muistat salasanasi, kirjaudu sisään ja mene profiilisi asetuksiin. Täällä voit vaihtaa yhteystietoihisi uuden sähköpostiosoitteen. Jos olet unohtanut salasanasi etkä pääse enää alkuperäiseen sähköpostiin, et voi nollata tunnuksiisi liitettyä salasanaa itse. Ota tällöin sähköpostilla yhteyttä käyttäjätukeen: tuki@perussuomalaiset.fi. Liitä viestiin jäsentietosi yhteystietoineen, otamme sinuun yhteyttä ja päivitämme uuden sähköpostiosoitteen tunnukseesi sekä neuvomme palvelun käytössä.

Helposti! Kirjaudu käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi palveluun puolueen etusivun Kirjaudu sisään -painikkeesta. Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa nimeäsi ja valitse Muokkaa profiilia, Yhteystiedot, kirjoita Sähköposti-kenttään uusi sähköpostisi ja paina: Tallenna muutokset.

8. Mitkä ovat PS-Tunnuksen salasanavaatimukset?

PS-Tunnuksen uudet salasanavaatimukset ovat:

• salasanassa tulee olla vähintään 10 merkkiä, jotka ovat
  • sekä pieniä, että isoja kirjaimia ja, jossa on
  • yksi tai useampi numero sekä
  • yksi seuraavista kahdeksasta erikoismerkistä: @, $, !, %, *, #, ?, £ .

Hyvä salasana muodostuu yhdistelemällä satunnaisesti isoja ja pieniä kirjaimia, numeroita sekä käyttämällä yllä mainittuja erikoismerkkejä tyyliin Bq8@Vnl07?v. Jos haluat kuitenkin salasanan, jonka pystyt muistamaan, valitse sellaisia merkki- ja/tai sanaryhmiä, joiden logiikka avautuu vain sinulle.

9. Ovatko rekisteröityessäni antamani tiedot muiden käyttäjien katseltavissa?

Eivät ole, rekisteröitymisvaiheessa vain puolueen ylläpito näkee yhteystietosi. Emme luovuta rekisteröintietoetojasi ulkopuolisille.

10. Voiko yhdellä henkilöllä olla useampi PS-Tunnus?

Ei, sillä jokainen tunnus vaatii eri henkilön ja sähköpostiosoitteen rekisteröimisen järjestelmään.

11. Tarvitseeko PS-Tunnuksen profiilin kaikki perustiedot täyttää?

Profiilissa ei ole pakollisia tietoja mutta käyttäjän tunnistamisen sujumisen vuoksi on tärkeää, että siellä on etu -ja sukunimesi kokonaisuudessaan, paikkakuntatieto, ajantasainen sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Lisäksi voit lisätä: tittelin, profiilikuvan, kotisivujen verkko-osoitteen ja esittelytekstin itsestäsi.

12. Kuka voi nähdä PS-Tunnukseni profiilin sisällön?

Kaikki muut profiilisi tiedot, paitsi puhelinnumero näkyvät seuraavasti:

• Sisäisellä keskustelualueella näkyvät nimesi ja profiilikuvasi (mikäli olet tallentanut kuvasi tietoihin).
  • Jos julkaiset blogia puolueen sivuilla olevassa blogit.perussuomalaiset.fi -sivuilla, siellä näkyvät nimesi, tittelit, verkkosivuosoitteesi ja sähköpostiosoitteesi. Sähköpostiosoitteesi näkyy vain, jos olet merkinnyt sen asetuksissa julkiseksi.

13. Kuinka voin muokata PS-Tunnukseni profiilitietoja?

www.perussuomalaiset.fi sivujen Kirjaudu sisään -painikkeen kautta. Valitse oikeasta yläkulmasta nimesi klikkaamalla, ja sen jälkeen Muokkaa profiilia, Profiilin asetukset, muista klikata “Tallenna muutokset” kun olet valmis.

14. Miten voin lisätä/vaihtaa PS-Tunnuksen profiilikuvan?

Helposti. Valitse Muokkaa profiilia, Vaihda kuva. Jos haluat vaihtaa uuden kuvan entisen tilalle, poista ensin vanha kuva ja paina Tallenna-painiketta. Valitse sen jälkeen Selaa-painikkeen kautta valitse koneeltasi uusi kuva, jonka haluat ladata profiiliin. Kuvan koon tulee olla vähintaään 900×450 pikseliä. Muista klikata “Tallenna muutokset” kun olet valmis.

15. Sain salasanan nollausviestin sähköpostiini mutta en ole tilannut sitä?

Lähetä tästä ilmoitus tuki@perussuomalaiset.fi sähköpostiin ja selvitämme asian.

Ongelmatilanteissa ota yhteyttä:
tuki@perussuomalaiset.fi