su 15.6.2014

Jari Lindström: Onnittelut tulevalle pääministerille

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puolesta onnittelen lämpimästi Alexander Stubbia valinnan johdosta. Oli täysin Kokoomuksen oma asia, kenet he valitsivat puheenjohtajakseen, mutta koko Suomen asia on se, kuka on pääministerinä. Pääministerin työ ei missään olosuhteissa ole helppoa ja kevyttä, mutta erityisen haastavaksi sen tässä tapauksessa tekee ajoitus: tässä vaiheessa vaalikautta ja nykyisessä vakavassa taloustilanteessa ei ole aikaa katsella ja opetella rauhassa, vaan hihat on käärittävä ja työhön ryhdyttävä heti. On kenelle tahansa haastava tehtävä hypätä kapteeniksi liikkuvaan laivaan, jonka kurssi on jo pitkään ollut kateissa, mutta toivon mukaan ruori nyt vihdoin saadaan vakaisiin käsiin. Perussuomalaiset odottavat ja toivovat, että kaikki hyvät ideat Suomen talouden ja työllisyyden kohentamiseksi otetaan ennakkoluulottomasti käyttöön – myös ne, jotka tulevat perussuomalaisilta. Näin ei valitettavasti väistyvän Kataisen hallituksen kohdalla ole ollut. Varsinkin vaikeina taloudellisina aikoina on muistettava, että Suomen asia on aina tärkeämpi kuin hallitus-oppositio rajojen ylläpitäminen.

Tietäen, että Alexander Stubbin näkemykset erilaisissa kysymyksissä poikkeavat merkittävästi valtiovarainministeri Rinteen näkemyksistä, herää väkisinkin kysymys, kuinka toimintakykyinen hallitus meille nyt saadaan. Toivomme kuitenkin, että maamme edun nimissä pystytään löytämään yhteinen linja.

Jari Lindström
Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja