ma 28.11.2022

Elomaa jatkaa PS-Naisten johdossa

TIEDOTE

Elomaa jatkaa PS-Naisten johdossa

Perussuomalaiset Naiset ry:n syyskokous pidettiin lauantaina 26.11. Jyväskylässä. Paikalla oli runsas joukko perussuomalaisia naisia Uudeltamaalta aina Karigasniemelle saakka.

– Kokous sujui iloisissa tunnelmissa ja hyvässä hengessä. Vahva yhteishenki ja luottamus yhdessä tekemisen voimaan siivitti erinomaisia keskusteluja ja puheenvuoroja, joissa tuli myös selkeästi esiin miten tärkeä ja merkityksellinen naisten rooli politiikassa ja päätöksenteossa on Suomelle ja suomalaisille, perussuomalaisten jatkava puheenjohtaja Ritva ”Kike” Elomaa kommentoi.

Henkilövalinnoista päätettiin yksimielisesti. Seuraavan kaksi vuotiskauden puheenjohtajana jatkaa siis Elomaa. Hallitukseen valittiin 18 varsinaista jäsentä (alla) ja heille henkilökohtaiset varajäsenet, koko maan kattavasti naisten eri alueyhdistysten toimialueilta.

Tilaisuuden alussa palkittiin vuoden 2022 alussa tehtävistään luopunut naisjärjestön pitkäaikainen taloudenhoitaja Auli Kangasniemi.

Paikalla oli myös yksitoista eduskuntavaaliehdokasta Eila Aavakare Kajaanista, Ritva Kike Elomaa Maskusta, Kaisa Garedew Jyväskylästä, Saija Granlund Lahdesta, Raija Leppäharju Pyhäjärveltä, Outi Mara Joensuusta, Heli Räisänen Muuramesta, Jaana Strandman Mikkelistä, Nina Stranden Helsingistä, Satu Söderström Kemiöstä ja Heli Trög Keminmaalta. Ehdokkaat esittäytyivät ja kertoivat kokousväelle omista tavoitteistaan.

– Erinomaisesti onnistuneen kokouksen annin voisikin kiteyttää yhteen lauseeseen, tästä on hyvä jatkaa kohti tulevia kevään 2023 eduskuntavaaleja, Elomaa sanoo.

Perussuomalaisten Naisten hallitus vuosille 2023-2024:

Alueyhdistys Varsinainen jäsen Varajäsen
1. Etelä-Pohjanmaan PerusNaiset Leena Kurikka Erja Gadd