ti 28.5.2019 Muokattu ke 29.5.2019 11:16

Kansanedustaja Leena Meri hakee perussuomalaisten 1. varapuheenjohtajaksi kesäkuun puoluekokouksessa

Kansanedustaja Leena Meri hakee Perussuomalaisten kesäkuussa pidettävässä puoluekokouksessa puolueen 1. varapuheenjohtajaksi.

”Toivon todella, että Jussi Halla-aho jatkaa puolueen puheenjohtajana, sillä hän on tehnyt loistavaa työtä puolueen eteen. Samoin kiitän Laura Huhtasaarta hyvin tehdystä työstä varapuheenjohtajana ja toivotan menestystä työhön Brysselissä.”

“Perussuomalaiset on nyt kovassa nosteessa ja kasvumme jatkuu. Eduskuntavaaleissa saimme vahvan mandaatin kansalta ja eurovaaleissakin kannatuksemme kasvoi edellisistä. Puolue kasvaa ja tarvitsee johtoon jatkossakin kokemusta ja rohkeutta”, Leena Meri toteaa.

“Puolueen puheenjohtajiston tehtävä on edistää puolueen etua ja edustaa perussuomalaisia äänestäjiä sekä kenttäväkeä ja kuunnella ihmisten viestejä herkällä korvalla. Oma kokemukseni on kertynyt vuosien varrella muun muassa lakimiesuralla, vuosien ajan kaupunginvaltuustossa ja kansanedustajana sekä eduskuntaryhmän puheenjohtajana vuoden 2017 kesän jälkimainingeissa, jossa otettiin mittaa siitä kuka seisoi riveissä ja kuka ei. Tärkeimmän kokemukseni olen kuitenkin saanut keskusteluista ja palautteesta ihmisten kanssa. Heitä vartenhan me politiikkaa tehdään”, Meri kertoo.

Leena Meri valittiin jatkokaudelle eduskuntaan Uudenmaan vaalipiiristä suurella äänimäärällä. Hän on toiminut viime kaudella eduskuntaryhmän puheenjohtajana ja kotikunnassaan Hyvinkäällä jo toista kauttaan valtuutettuna ja kaupunginhallituksen varapuheenpuheenjohtajana.

“Olen ihminen, joka kantaa vastuun myös tiukan paikan tullessa. Sanon asiat suoraan, mutta rakentavasti enkä pelkää ottaa puheeksi vaikeitakaan aiheita. Olen luonteeltani helposti lähestyttävä ja kova tekemään töitä yhteisen päämäärän eteen. Suhtaudun ihmisten ajatuksiin ja uusiin ideoihin aina avoimin mielin, joten minuun saavat kaikki ottaa rohkeasti yhteyttä ja kertoa mikä askarruttaa ja mitä pitäisi kehittää.” Meri kommentoi.

Perussuomalaisten puoluekokous pidetään kesäkuun viimeisenä viikonloppuna Tampereella. Kokouksessa valitaan puolueelle puheenjohtajisto sekä puoluesihteeri.

Meri kertoo, että perussuomalaisilla on hyviä ehdokkaita tehtäviin ja toivottaa kaikille heille menestystä vaaleihin.

Leena Meri
Kansanedustaja, varatuomari