ma 25.8.2014

Perussuomalaisten uudet nimet Oulusta julki eduskuntavaaleihin

Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piiri nimesi sunnuntaina 24.8. kolme uutta kansanedustajaehdokasta listalleen Oulusta.

Sirpa Ahola-Laurila (56) johtaa Pohjois-Pohjanmaan Perusnaisia ja on ammatiltaan freelance-toimittaja. Vaili Jämsä-Uusitalo (55) on Oulun kaupunginhallituksen 1. varapuheenjohtaja ja opintoasiainsihteeri. Sebastian Tynkkynen (25) on Perussuomalaisten Nuorten toiminnanjohtaja ja luokanopettajaopiskelija.

Piiri valitsi vaalipäälliköksi oululaisen Jari-Pekka Teurajärven.

Pohjois-Pohjanmaan piiri julkistaa syksyllä vielä viisi ehdokasta. Aikaisemmin ehdolle on asetettu jäsenäänestyksen perusteella jo seuraavat henkilöt: insinööri, varakansanedustaja Juha Liukkonen (Ylivieska), luomuviljelijä, kunnanhallituksen ja -valtuuston jäsen Henna Kupsala (Siikajoki), kaupunginvaltuutettu, linja-autonkuljettaja Matti Viitala (Haapajärvi), kaupunginhallituksen jäsen, FT Anne Snellman (Oulu) ja liikenneopettaja, valtuutettu, piirin varapuheenjohtaja Ahti Moilanen Utajärvi.

Kansanedustajista Olli Immonen ja Pirkko Mattila ovat jo vahvistaneet ehdokkuutensa eduskuntavaaleihin.

Lisätiedot:

Paula Juka