ma 11.12.2023

Perussuomalaisten Varsinais-Suomen piiri valitsi Jyrki Ålandin jatkokaudelle

Tiedote

Perussuomalaisten Varsinais-Suomen piirijärjestö kokoontui lauantaina 9. joulukuuta sääntömääräiseen syyskokoukseensa Turun linnaan.

Piirijärjestö ja sen jäseninä toimivat paikallisyhdistykset kokousedustajineen pääsivät äänestämään piirihallituksen vuoden 2024 puheenjohtajasta. Varsinais-Suomen perussuomalaiset luottivat istuvaan puheenjohtajaan, turkulaiseen Jyrki Ålandiin jatkokauden arvoisesti ja Åland päihittikin vastaehdokkaansa, raisiolaisen Mikko Kangasojan jo toisena vuona peräkkäin.

Samalla piirijärjestö valitsi itselleen koko maakunnan kattavan piirihallituksen seuraavalle kalenterivuodelle.

“Sote-uudistusta rakennettiin kaksi vuosikymmentä, mutta lopputuloksena sote-palveluiden rakenteet eivät kuitenkaan uudistuneet. Marinin hallituksen johdolla Suomeen muodostettiin hyvinvointialueet, joille ei tarjottu riittävästi aikaa ja rahaa luoda parempia hyvinvointipalveluita ja nyt olemme tulleet pisteeseen, jossa rahaa ei riitäkään järjestelmän pyörittämiseen”, puheenjohtaja Åland toteaa.

Järjestön syyskokous kävikin pitkään keskustelua Varsinais-Suomen hyvinvointialueen, Varhan tilanteesta ja tulevaisuudesta. Keskustelun ydin oli syvä huoli siitä, että Varha on hallinnollisesti paisunut liian suureksi ihmisten hyvinvoinnin kustannuksella. Kokousedustajat keskustelivat pitkään Varhan hallintorakenteesta, joka on liian raskas ja resursseja syövä, mutta myös omalääkärimalli 2.0:sta, josta ei ole vielä mitään mainintaa Varsinais-Suomen hyvinvointialueella. Syyskokous evästikin Perussuomalaisten omaa aluevaltuustoryhmäänsä puuttumaan näihin epäkohtiin.

Varsinais-Suomen Perussuomalaiset ry
Jyrki Åland

Piirihallituksen kokoonpano vuodelle 2024:

Aura: Jarkko Granat
Kaarina: Pekka Heinonen