pe 13.11.2020 Muokattu pe 13.11.2020 16:33

PS:n jäsen: anna muutosehdotuksia säännöistä & vaikuta!

Perussuomalaiset valmistautuu aloittamaan työskentelyn puolueen sääntöjen uudistamiseksi ja pyytää jäsenistöltään palautetta sääntöjen muutostarpeista alla olevalla lomakkeella joulukuun loppuun mennessä.

Kaikki muutosajatukset ovat tervetulleita:

1. Valitse lomakkeelta mitä sääntöpohjaa muutosehdotus koskee: puolueen, – piirin, – paikallisyhdistyksen sääntöpohjaa vai valtuustoryhmän mallisääntöjä.
  2. Kerro sen jälkeen mitä sääntöpykälän kohtaa muutosehdotus koskee.
  3. Kirjoita muutosehdotus ja lisää perustelut.
  4. Täytä omat tietosi ja paina Lähetä-painiketta.

Yhdessä lomakelähetyksessä voi antaa aina kolme muutosehdotusta/sääntöpohja mutta tarvittaessa lomakkeita voi lähettää useampia/sääntöpohja .

Puolueen sääntöjen uudistamisen tavoitteena on varmistaa, että säännöt vastaavat entistä paremmin järjestöorganisaatiomme toimintatapoja ja tarkentaa sääntöjä mahdollisten tulkintaepäselvyyksien välttämiseksi sekä varmistaa, että säännöt ovat ajan tasalla toimintaympäristön muutosten kanssa.

Uusista säännöistä on tavoite päättää vuoden 2021 puoluekokouksessa myöhemmin perustettavan sääntötyöryhmän esityksen pohjalta.

Alla olevista linkeistä voit ladata/lukea tällä hetkellä voimassa olevat sääntöpohjat:

Perussuomalaiset rp:n säännöt >>
Piirin säännöt (pdf): Lataa >>
Paikallisyhdistyksen säännöt (pdf): Lataa >>
Valtuustoryhmän mallisäännöt (pdf): Lataa >>

Halutessasi voit lähettää muutosehdotuksesi myös sähköpostitse osoitteeseen saantouudistus(at)perussuomalaiset.fi.

PS-sääntöuudistus palautelomake

Alla olevalla nettilomakkeella puolueen jäsenet voivat ilmoittaa muutosehdotuksiaan puolueen, piirin, paikallisyhdistyksen ja valtuustoryhmän sääntöihin.
  • Ilmoita jokaisen sääntöpohjan muutosehdotukset omalla lomakkeellaan. Voit valita seuraavista saantöpohjista: Perussuomalaiset rp:n sääntöpohja, piiriyhdistyksen sääntöpohja, paikallisyhdistyksen sääntöpohja ja valtuustoryhmän mallisäännöt. Yhdellä lomakkeella voi ilmoittaa kolme mutosehdotusta. Jos sinulla on useampia ehdotuksia, voit lähettää lomakkeen uudelleen.
  • Ehdotus voi vapaasti koskea kyseisestä sääntöpykästä esimerkiksi jonkin asian lisäämistä, poistoa, vaihtamista tai sisällön muutosta.
  • Kerro miksi muutosehdotus on tarpeellinen.
  • Kun olet täyttänyt kaikki tiedot paina Lähetä-painiketta. Lähettäjän IP-osoite näkyy ilmoituksen yhteydessä.