to 5.3.2020 Muokattu to 5.3.2020 12:07

Uusi perussuomalainen nuorisojärjestö syntynyt kansanedustaja Jenna Simulan johdolla

TIEDOTE 5.3.2020

Perussuomalaisten Nuorten sääntömuutoksen kaaduttua Tampereen kokouksessa viime lauantaina, kuihtui järjestön mahdollisuudet jatkaa perussuomalaisena nuorisojärjestönä. Tapahtumien myötä pitkään mukana olleiden perussuomalaisten nuorten toimesta on perustettu uusi yhdistys, Perussuomalainen Nuoriso ry. Järjestön puheenjohtajana toimii kevään aikana pidettävään yhdistyksen kokoukseen asti ensimmäisen kauden kansanedustaja Jenna Simula.

– Ilman yhtenäistä ja perussuomalaisen politiikan tekemiseen keskittyvää nuorisojärjestöä ei puolueellakaan ole tulevaisuutta, Jenna Simula kommentoi uuden yhdistyksen perustamista.

Perussuomalaisten politiikan edistäminen ja nuorten vaikutusmahdollisuuksien parantaminen ovat uuden nuorisojärjestön kulmakiviä. Sen sijaan järjestön tai puolueen tahalliselle vahingoittamiselle ja kohuhakuisuudelle ei uudessa järjestössä ole sijaa.

– Uuden järjestön tavoitteena on rakentaa nuorille perussuomalaisille vakaa pohja sille, että heistä voi tulla tulevaisuuden vaikuttajia; järjestö- ja puolueaktiiveja, kuntapoliitikkoja sekä kansanedustajia. Tarkoituksena on myös edelleen kehittää puoluetta, Simula jatkaa.

Järjestöä johtaa aluksi väliaikainen hallitus, joka valmistelee periaateohjelman uudelle nuorisojärjestölle. Kun patentti- ja rekisterihallitus on hyväksynyt järjestön perustamisasiakirjat, järjestetään ensimmäinen yhdistyksen kokous, jossa valitaan muun muassa hallitus. Siihen saakka nykyinen hallitus keskittyy käsittelemään jäsenhakemuksia.

– Uusi perussuomalaisten nuorisojärjestö kutsuu kaikki kansallismieliset, perussuomalaisuuden omakseen kokevat nuoret tervetulleiksi uuteen järjestöön. Jäseneksi hakevan on oltava valmis rakentamaan avointa keskustelukulttuuria ja vaalimaan yhtenäisyyttä sekä kunnioittamaan demokratiaa, varapuheenjohtajana toimiva Asseri Kinnunen painottaa.

Kinnusen ja Simulan lisäksi hallituksessa toimivat pääsihteeri Antti Moisander Pirkanmaalta ja hallituksen jäsen Laura Jokela Helsingistä. Jäseneksi yhdistykseen voi hakea Perussuomalaisten kotisivujen kautta.

Jenna Simula

Kansanedustaja, ps.