ti 27.4.2021 Muokattu ke 28.4.2021 11:15

Kiitos Perussuomalaiset Tehyläiset – saimme kaksi valtuustopaikkaa!

27.4.2021

Tehyn valtuustovaalit pidettiin 29.3.–21.4.2021. Näissä vaaleissa Perussuomalaisilla Tehyläisillä oli ensimmäistä kertaa oma vaalilista , jossa ehdokkaana oli kaksikymmentä pitkän työuran sosiaali- ja terveysalalla tehnyttä perussuomalaista sotealan osaajaa.

Vaalien tulos oli ensikertalaisille varsin hyvä, sillä ääniä Perussuomalaisille Tehyläisille annettiin kaikkiaan 1083. Hienolla äänimäärällä valtuustoon tuli valituksi kaksi; Petri Kröger ja Arja Juvonen. Lisäksi kaikki muut PS-ehdokkaat valittiin varaedustajiksi.

– Upea vaalitulos ja siitä iso kiitos kaikille Perussuomalaisia Tehyläisiä äänestäneille, että ensi kertaa mukana olleiden perussuomalaisten ehdokkaiden äänimäärä nousi näinkin korkeaksi. Saavutimme äänimäärällä kaksi varsinaista valtuustopaikkaa ja kaikki muut 18 perussuomalaista Tehy-ehdokasta tuli valittua lisäksi varavaltuutetuksi, iloitsee PS-tehyläisten vaalilistan koordinaattori, kansanedustaja Arja Juvonen.

Lue Arjan haastattelu Tehy-vaalien tiimoilta Suomen Uutisista: Perussuomalaiset tyytyväisiä Tehyn valtuustovaalien tulokseen – Juvonen: ”Asetimme riman korkealle, ja tavoite saavutettiin”

Arja Juvonen
arja.juvonen@eduskunta.fi

Perussuomalaisten Tehy-ehdokkaisiin voit tutstua tästä linkistä >

Tehy-vaalien tulospalveluun voit tutustua tästä linkistä >

Tehyn valtuusto tekee päätökset Tehyn jäsenten edunvalvonnasta, hyväksyy työehtosopimukset, tekee ratkaisuja esimerkiksi työtaistelutoimista sekä päättää liiton toiminnan linjauksista. Tehyn valtuuston järjestäytymiskokous pidetään 8.–9.6. Kokouksessa valitaan Tehylle puheenjohtaja, varapuheenjohtajat ja hallitus sekä valtuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtajat. Tehy on perustettu vuonna 1982 ja se on Suomen suurin sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan sekä alan opiskelijoiden ammattijärjestö. Jäseniä on yli 160 000, joista 18 000 on opiskelijoita. Jäseninä on muun muassa sairaanhoitajia, kätilöitä, lastenhoitajia, hammashoitajia, bioanalyytikoita, fysioterapeutteja, ensihoitajia, mielenterveyshoitajia, lähihoitajia ja jalkojenhoitajia.